Димитър Маргаритов, КЗП: Кампаниите за намаления не отменят правото на рекламация при дефект

Димитър Маргаритов

Две основни нарушения се срещат при съобщенията за намаления. Едното е, че стоката не е продавана поне месец на старата цена, за да бъде обявена отстъпка от 20-30-50 или повече процента. А другото е свързано с т.нар. „намаление в намалението“, при което потребителите трябва да са наясно от какво ниво е тръгнало редуцирането на цената и какви са били отстъпките на всеки следващ етап. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по BG On Air по повод течащите в момента масови кампании за намаления на мебели за обзавеждане на дома.

„При поръчка по интернет на мебели с индивидуални размери е важно да се знае, че правото на отказ в 14-дневния срок не може да бъде упражнено“, направи важно уточнение Маргаритов. Той обаче подчерта, че при проблем със самата стока, потребителят има право да предяви рекламация, включително и когато покупката е от кампания за намаление.

По отношение на настоящия летен сезон председателят на КЗП изрази мнение, че протича спокойно с оглед на малкото на брой сигнали от туристи – около 75, на фона на стотиците и хиляди жалби по други въпроси. От началото на май Комисията е извършила над 1200 проверки, като в около 10% от случаите са установени нарушения, което е типично за летния сезон. Маргаритов предупреди, че някои търговци могат да опитат да заблудят клиентите си, че при тях е два пъти по-евтино, като обявяват цените в евро, а не в лева. Или да не изпълнят обещанието си да настанят гостите в договорената стая с изглед към морето, да няма осигурен паркинг до самото място за настаняване, или басейнът да се окаже през три хотела. В такива случаи туристите могат да разчитат на съдействие на Комисията за защита на потребителите.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Вашите пари