Димитър Маргаритов, КЗП: Тече активна кампания за проверки при продажбата на ученически стоки

Димитър Маргаритов

Комисията за защита на потребителите (КЗП) осъществява засилен мониторинг в търговските обекти и онлайн магазините, които предлагат стоки и услуги, свързани с подготовката на учениците за първия учебен ден, съобщи председателят Димитър Маргаритов по ТВ Европа.

Инспекторите следят за ясното и точно информиране на клиентите относно характеристиките на продуктите, за обозначаването на цените и за коректното прилагане на условията при обявени намаления, обясни Маргаритов.

„Следим дали коректно се поднася информацията в офертите за стоки като ученически раници или облекла, където се сдържат характеристики, представящи тези артикули като особено полезни, включително и за здравето на учениците. Основното е дали твърденията могат да бъдат доказани със съответните документи, лабораторни тестове и изпитвания на дадените стоки. Например, на анатомична раница – по какъв начин тя влияе благотворно върху гръбначния стълб на ученика, без да го уврежда”, обясни Маргаритов.

Председателят на КЗП посочи, че са установявани некоректни практики в предходни години, тъй като кампанията е традиционна за Комисията. „Рекламират се подобни стоки с техния чудодеен ефект, а всъщност няма доказателства”, каза той и допълни, че когато търговците не успеят да представят съответните документи на контролния орган, се стига да санкция и забрана на практиката.

Маргаритов обърна внимание и на безопасността на облеклата за по-малките ученици. „Следим дали отговарят на утвърдените европейски стандарти за безопасност. Например, липсата на шнурове и дълги връзки, които могат да създадат повишен риск за детето при придвижване, качване или слизане от транспортно средство, каране на велосипед и т.н.”, даде примери той.

 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Вашите пари