Димитър Маргаритов призова студентите да бъдат активни, ако забележат нередности на празника

Председателят на Комисията за защита на потребителите изрази надеждата, че празнуващите студенти няма да срещнат сериозни проблеми при отбелязването на 8. декември, но призова студентите да бъдат активни, ако забележат нередности, информира БНТ. Той допълни, че при евентуални нередности студентите е редно първо да се обърнат към служителите на хотелите или туроператорите, а след това да подадат сигнал към Комисията за защита на потребителите на специалния телефон 0700 122 99, на сайта на агенцията или на специалното мобилно приложение.

Нарушенията досега са свързани главно с това, че е спестена информация за пакети с услуги, заяви Димитър Маргаритов. Основните проблеми ще бъдат забелязани от празнуващите днес и те ще сигнализират, за да отидат служителите на КЗК на място и да предотвратят по-опасни нарушения, допълни той.

"В предишни години имаме подадени сигнали в деня на празника, че в хода на настаняването няма достатъчно стаи, че се налага да се прегрупира компанията", поясни Маргаритов.

Той призова денят да не се разваля с прекомерната употреба на алкохол и се обърна към студентите с апел за активност - първоначално чрез контакт с представители на туроператора или персонала на място, но припомни, че след това може да подадат сигнал на 0700 122 99 или на специалното приложение „Аз, клиентът“.

"Целият този комплекс от възможни действия е налице и ще направим необходимото да санкционираме, ако е извършено нарушение", заяви Маргаритов.

Той призова всяко несъответствие между срокове на годност и друга обявена информация за качествата на продукт и самия продукт да се сигнализира към КЗК или Агенцията за защита на потребителите. Чести нарушения по коледно-новогодишните празници са недостатъчно количество на предлаганите продукти, например.

Председателят на КЗК напомни, че при онлайн поръчките трябва да се следят сроковете за доставка, ако става дума за подарък, например. Маргаритов допълни, че при неспазване на срока за доставка, потребителят има право да се откаже от покупката.

"Хората бързат и дори не се сещат да питат. Когато хората приготвят резервациите си предварително, се сещат да питат за подробности", коментира председателят на Комисията за защита на потребителите.

Маргаритов призова когато потребителите правят резервации в последната минута, да питат дали има допълнително таксуване, като вечеря или част от програмата.

 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България