Драконовата флотилия на Ford се развилня по пистата

От създаването си Ford е компания, обичаща бързите коли и силните усещания. През годините не един или два от моделите с името на Хенри Форд са триумфирали в най-различни състезания, включително и във Формула 1.

През 2016-а България вече може да се наслади на една истинска драконова флотилия с марката Ford. В края на лятото тя потегли с цялата си мощ към писта "Дракон" край Пловдив. Името и мощта на автомобилите си паснаха.

Кой ли автолюбител не е желал "да възседне" легендарния Mustang? Да влезе в обувките на Уил Смит, Никълъс Кейдж, Джейсън Стейтъм и Том Круз, които в своите роли в киното са карали произведения за първи път през 1964 г. спортен автомобил. На пистата "Дракон" като торнадо бушуваше най-великият двигател в историята на Mustang - 5-литров V8, изпълнен с безброй подобрения по случай европейската си премиера. Това "конче" ускорява от 0 до 100 км/ч за скромните 4,8 секунди. Оборудван е с 6-степенна механична скоростна кутия. Поемането на въздух в цилиндрите и изпускането му са ключът към генерирането на повече мощност и въртящ момент и това е било във фокуса на инженерите при разработването на V8. Ето защо мощността скача до 421 к.с. и 530 Нм въртящ момент. Пилотите на модела с 5,0-литровия V8 двигател могат да постигнат най-бързото възможно ускорение от място на пистата с помощта на функцията за бърз старт Launch Control. Страничното ускорение в завой достига феноменалните 0,97 g. При екстремно каране от волана могат да се контролират и да се наблюдават на дисплея параметрите от апликациите Track Apps - акселерометър, таймер на ускорението и представянето при спиране.

40-3

Специално внимание заслужава системата Launch Control към 5,0-литровия V8 с механична скоростна кутия. Тя поддържа оборотите на двигателя до предварително зададена стойност между 3000 и 4500 оборота при натиснат педал на газта. При отпускане на съединителя подаването на въртящ момент към задните колела се контролира за максимално сцепление и най-бързо потегляне без превъртане. 5,0-литровият V8 разполага и с електронна Line Lock система, задържаща само предните спирачки и позволяваща на пилота да загрее задните гуми.

Това не беше единственият Mustang на "Дракон". При "жребеца" с новия 2,3-литров EcoBoost двигател турбокомпресорът за първи път се появява в двигателната гама на модела. Проектиран да посреща нуждите на шофьори, търсещи както изключителна динамика, така и ефективност, този EcoBoost мотор е разработен специално за Mustang. Всмукателният колектор и турбокомпресорът са оптимизирани да осигурят по-добро дишане и по-висока мощност. Със своите 317 к.с. и 432 Нм въртящ момент този EcoBoost агрегат отговаря на очакванията за истински породист Mustang.

"Кончето" от прерията е гаранция за комфорт и на обикновения път. И бъдете сигурни - освен отличното поведение на шосето няма да ви пропусне нито един завистлив поглед.

40-2

Флотилията на Ford няма да е същата без един мъник. Е, той не изглежда толкова атрактивно като Mustang, но като поведение на пистата по нищо не му отстъпва. Името му е Ford Focus RS. Вижте и първото сравнение. Focus RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди - по-експлозивен е! Специалната версия с 2,3-литров EcoBoost двигател има максимална мощ 350 к.с. и достига максимална скорост 266 км/ч. В обновения модел дебютира технологията за задвижване на всички колела с динамичен контрол на въртящия момент за изключителна тяга и сцепление с ненадмината пъргавина и скорост в завои. За постигане на максимално ускорение през предавките специален индикатор известява водача при наближаване на оптималната точка на превключване, която е на 5900 оборота и премигва при достигане на лимита от 6800 оборота.

Системата за 4х4 използва двойни електронно контролирани многодискови съединители за управление на разпределението на въртящия момент между предната и задна ос. Може също да се контролира страничното разпределение на въртящия момент на задната ос с векторно разпределение между задните колела, което има значително влияние върху управлението и стабилността в завой. Водачите на Focus RS избират между четири различни режима на шофиране и могат да настроят 4х4 системата, амортисьорите, електронната програма за стабилност, отзивчивостта на волана и двигателя и звука от ауспуха за оптимална динамика на пътя или пистата. Предлагат се режимите "Нормален", "Спортен" и "Писта", както и специален Drift режим, с който се постига контролирано презавиване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили