Европа удари превозвачите ни

Снимка: Архив

България и още 6 държави гласуваха против

Страната ще иска отлагане на новите правила

Тежки ограничения за превозвачите прие Съветът на Европейския съюз по транспорт на заседание, продължило 15 часа в Брюксел. Текстът предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици.

Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна. В рамките на дискусиите бе постигнато съгласие камионите да не се връщат у дома, което бе една от т.нар. червени линии за България.

Споразумението е тежък удар за българския международен транспорт, коментира за “Труд” Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи. По думите му, ако тези текстове бъдат приети от Европейския парламент, това ще бъде убийство за сектора. Промените целят едно - западните държави да вземат нашата работна ръка, защото имат нужда от нея, заяви Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи.

По думите му това, което ще се случи, е голяма част от нашите фирми да изнесат бизнеса си в други държави.

България в лицето на министъра на транспорта Росен Желязков се обяви категорично против новите правила. Нашата позиция подкрепиха и Полша, Унгария, Литва, Латвия, Хърватска и Малта, които определиха споразумението като “непропорционално” и “дискриминационно”. Страната ни ще се опита да издейства отлагане на новото решение за международните превози в ЕС, заяви Желязков в Брюксел.

Определени бяха и сроковете за поставяне на т. нар. интелигентни тахографи. Всички камиони трябва да бъдат оборудвани с такива до 2022 г. за ново произведени превозни средства и до края на 2024 г. за всички останали.

Предстои Европейският парламент да излезе с позиция по пакета “Мобилност 1”, след което ще започнат т.нар. триалози между ЕП и ЕС.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика