Екоорганизации бавят мащабната реконструкция на Околовръстното шосе на Пловдив

Изграждането на локалните платна ще оскъпи пътя до Асеновград с 20 млн. лв.

Мащабният проект за реконструкция и разширение на Околовръстното шосе на Пловдив се бави от екоорганизации, които го обжалват във Върховния административен съд (ВАС) и едва след като приключи тази процедура, процесът може се отпуши и да започне работа. Това стана ясно на брифинг в областната администрация, на който присъстваха губернаторът на Пловдив Здравко Димитров, шефът на АПИ Дончо Атанасов и проектанти.

5pl4003-1Проектът е приоритет и на правителството, и на АПИ, но и за Околовръстното шосе ще има проблем с локалните платна и отчуждителните процедури на частни имоти и от двете страни на пътя. Той ще е с габаритите на трасето Асеновград - Пловдив. Според експерти и строители проектът за Околовръстното шосе ще се оскъпи с близо 50 млн.лв., ако се реализират подобренията и локалните платна. Тяхното изграждане в отсечката Пловдив-Асеновград пък ще струва 20 млн.лв. върху проекта на стойност от 24,5 млн.лв., но там разстоянието е по-малко в сравнение с Околовръстното шосе, което трябва да бъде разширено чак до автомагистрала „Тракия” и пътят да стане високоскоростен.

„И за Околовръстното шосе има проблем с локалните платна. По принцип те са задължения на общините и стоят като основен проблем пред тях, но държавата би могла да помогне с процесите на отчуждаване, за да може реализацията на проекта да е единна. Има тежки проблеми около жп линията на КЦМ, както има и тежки и сложни инженерни мрежи", описа ситуацията шефът на АПИ Дончо Атанасов. Финансирането на разширението на Околовръстния път по всяка вероятност ще е с пари от ТОЛ системата, когато тя реално заработи и започне да носи приходи в държавната хазна.

Добрата новина е, че ако хубавото време се запази, разширението на пътя Пловдив-Асеновград ще бъде завършено предсрочно още до края на 2017 г., макар че по план и график това трябва да стане чак през есента догодина. Първата част от реконструкцията обаче ще стане без локалните платна, чието проектиране няма да забави ремонта, тъй като двата процеса ще вървят паралелно.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България