Екстремни емоции без покрив над главата

BMW M8 Competition спринтира за 3,3 секунди от 0 до 100 км/ч и развива 305 км/ч

625 конски сили, битурбо двигател V8, ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди, максимална скорост 305 км/ч! Чистокръвна баварска динамика в най-изтънчената й форма предлага една от най-зрелищните коли, показани на софийския автосалон – кабриото BMW M8. Неповторимата естетика на елегантно купе с подвижен многослоен мек покрив и зашеметяващи скоростни качества привлича като магнит вниманието на посетителите. Моделът пристигна в София само няколко седмици след първото си официално представяне с категоричната заявка, че в сегмента на спортните автомобили влиза перфектно подготвен отвсякъде атакуващ „играч“.

Новата „осмица“ напълно оправдава многозначителното M в името си. Бързина, агресия, сила, лукс и високи технологии са комбинирани по начин, който да изцеди максимума от възможностите на машината за наслада на сетивата на водача. Кабриото М8 се задвижва от най-мощния двигател, разработван някога на М моделите. Моторът V8 с работен обем 4,4 л и двойно турбо пълнене генерира 600 конски сили в стандартния си вариант, а във върховото изпълнение M8 Competition ресурсът скача до още по-впечатляващите 625 конски сили.

Двата компресора във високооборотния двигател са разположени между цилиндровите редици в блока V8, нагнетяваният въздух се охлажда допълнително за по-ефективен горивен процес, като директното впръскване на горивото се осъществява с налягане до 350 бара. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, но при наличие на допълнителен „пилотски“ пакет в оборудването лимитирането отпада и „баварецът“ препуска с 305 км/ч.

Двигателят V8 е свързан с автоматична 8-степенна трансмисия и система за задвижване на четирите колела. Калибровката на мотора, окачването и аеродинамчните компоненти е направена след интензивни тестове в различни условия на състезателни писти. В зависимост от настройките, които водачът може да определя, автомобилът променя характера си бърз и комфортен превозвач до екстремна състезателна кола с непослушна задница.

Новоразработена спирачна система позволява спирачният педал да има две различни характеристики. С бутона Drivelogic на скоростния лост се избира между три режима на трансмисията с индивидиуални специфики за смяна на предавките – за ефективно, спортно или суперспортно шофиране. Водачът може и ръчно да превключва скоростите чрез лостчета на волана. С друг бутон с надпис Setup на конзолата се осигурява директен достъп до настройките на двигателя, окачването и кормилното управление, за да могат да бъдат адаптирани според личните предпочитания или ситуацията на пътя.

Наличен е режим за изцяло задно предаване с изключена електронна стабилизираща програма – така шофьорът има възможност бързо да унищожи гумите си и да си вдигне адреналина до небето с дрифтове без електронни ограничители.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили