Електрическа буря в кралския двор

Jaguar I-Pace изстреля най-болезнената стрела към сърцето на Германия

Истинска електрическа буря се разрази в двора на кралица Елизабет II.

Jaguar, един от символите на британското автомобилостроене, създаде шедьовър, за който явно ще се говори с години. Изцяло електрическият модел I-Pace вече има над 70 международни награди. Но най-важната стрела заби в сърцето на Германия, където господстват Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen и Opel. Невероятното се случи – германците признаха новата „дива котка“ за най-добрия автомобил в страната си през 2019 година. Но могат ли да кажат и друго, след като Jaguar I-Pace е №1 в целия свят и в Европа. Плюс това има награди за най-добър дизайн и иновативен двигател.

Самото докосване до поредната британска гордост е впечатляващо. С него автомобилостроенето буквално е поставено в съвсем друго измерение. Какви са плюсовете за потребителите на електрически коли? Няма данък, зоните за паркиране на важат, няма разход за гориво и традиционните консумативи по двигателя.

Притеснението при електрическите коли идва от батерията и пробегът. Jaguar I-Pace е решил този проблем. Свръхмодерна литиево-йонна батерия с капацитет 90 кВ/ч позволява на „дивата котка“ са измине 470 километра! Когато ви се наложи да зареждате, също не е „болка за умиране“. За едва 40 минути батерията се пълни от 0 до 80 на сто от капацитета си посредством специалните електрически станции, които обикновено осигуряват ток от 100 kW. Но да не говорим само за специалните. Зареждането става и с обикновен домашен контакт, който произвежда променлив ток от 7 kW. При него са необходими около 10 часа за достигане на капацитет от 0 до 80 процента. За притежател на електрически Jaguar I-Pace с двор или гараж перфектното време за изгодно зареждане е през нощта. Грубите изчисления показват, че при 25 000 изминати километра за година потребителят ще спести 6000 лева от гориво спрямо дизелов автомобил със същите параметри.

Jaguar I-Pace се задвижва от два електрически мотора, които са изцяло разработка на британската компания. Разположени са върху предната и задната ос. Благодарение на тях мощта на автомобила достига 400 конски сили, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 4,8 секунди. В такъв момент човек едва ли би гледал хронометъра. Просто при натискане на газта колата се изстрелва като ракета и всеки „се залепя“ за седалката. Батерията е разположена централно между двете оси и позволява идеално разпределение на теглото 50:50 с много нисък център на тежестта.

Дизайнът на I-Pace е повлиян от прототипа Jaguar С-Х75. Плавните и изчистени линии на купето подчертават неговият премум характер, докато агресивната предна решетка подсказва за дързост и мощ. За да има има перфектно съчетание между охлаждане и аеродинамика, ребрата на предната решетка се отварят, а после се затварят при нужда.

Не по-малко впечатляващ е и интериорът в новия I-Pace. Вниманието към всеки детайл е пословично. Всички точки на допир в купето са индивидуално проектирани за максимален комфорт и наслада за водача и спътниците му. И въпреки че е наглед компактен SUV автомобил, I-Pace предоставя интериорно пространство, сравнимо с това на големите SUV-ове. Под задните седалки има свободно място за съхранение на лаптоп, таблет, книга или други ценни вещи. Багажникът също впечатлява с пространство – 656 литра. Когато задните седалки в автомобила се сгънат, това пространство се увеличава на 1453 литра.

 

 

Колата изучава шофирането ви

Jaguar I-Pace се предлага в България с 3 нива на оборудване – S, SE и HSE. Клиентът може да избира между 12 цвята и 9 вида джанти. По отношение на интериора купувачите ще умуват между 5 вида седалки и 5 различни цвята.

Автомобилът е оборудван с иновативна Electric Vehicle навигационна система, която оценява топографията на маршрута до дестинацията и данните от предишни пътувания, включително и стила на шофиране, за да изчисли до максимална точност възможен пробег и статус на батерията. Jaguar I-Pace разполага с иновативна информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, която се състои от 12,3-инчов дисплей за водача с висока резолюция и два тъчскрийн дисплея на централната конзола съответно с размери 10 и 5 инча.

 

Въздушно окачване регулира височината

Внушителната мощност от 400 конски сили осигурява брутално ускорение при всяко натискане на педала на газта. Двата електрически мотора на предната и задната ос не се нуждаят от развъртане и на мига доставят максималния въртящ момент, като осигурават и задвижване 4х4 с най-добрата стабилност при лоши условия на пътя. Не се налага смяна на предавки, загуба на мощност и паузи в набирането на скорост. Отпускаш десния си крак върху педала и светкавично политаш напред.

Предлаганото въздушно окачване не само повишава комфорта при пътуване, но и влияе върху аеродинамиката за още по-добри скоростни характеристики. При бързо шофиране над 105 км/ч колата се снижава по-ниско до асфалта за намаляване на челното съпротивление. Активното окачване се управлява от система, която следи движенията на автомобила до 500 пъти в секунда. Софтуерът прави анализ на ускорението, позицията на волана, работата на спирачките и подаването на газ. В зависимост от това активното окачване адаптира настройките си за оптимално пътно поведение. Освен това водачът може да регулира по свой вкус чувствителността на волана, газта и твърдостта на амортисьорите.

За безопасното пътуване с електрическия SUV работят множество електронни системи. Матрични LED светлини осигуряват идеална видимост на тъмно, без да заслепяват останалите участници в движението. В същото време водачът е подпомаган от адаптивен круиз контрол с придържане на избраната лента, ограничител на скоростта, разпознаване на пътните знаци, аварийно спиране при опасност от удар, наблюдение на зоната зад автомобила и други системи за сигурност.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили