Електрическият Benz пристига

Два мотора осигуряват мощност 408 к.с., батерията гарантира пробег над 450 км

Първият сериен електрически автомобил на Mercedes ще бъде готов за масово производство след шест месеца. Бъдещата електрическа гама ще носи името EQ. Тя ще дебютира на пазара с модела EQC, който се позиционира в сегмента на Mercedes GLC с размерите си – 4,76 м дължина, 1,88 м широчина и 1,62 м височина. До 2022 г. в плановете на Daimler са заложени поне 10 електромобила, включително трите модела Smart.

19C0002_156

Германският производител използва изложението за потребителска електроника в Лас Вегас в началото на януари, за да покаже EQC за първи път пред американска публика. Европейските любители на автомобилите видяха колата още през есента на автосалона в Париж и още тогава стана ясно, че не само като размери, но и като форми EQC прилича много на GLC. Основната разлика е в по-елегантния, футуристичен дизайн и в задвижващата система.

19C0002_154

Теглителната сила на Mercedes EQC идва от два електромотора, разположени на предния и задния мост. Всеки от двигателите е в пакет с трансмисия, диференциал, охладителна система и електроника. По същество моторите са еднакви, но имат различни настройки. Този на предния мост е адаптиран към ефикасна работа при ниски и средни натоварвания, а за висока динамика е регулиран задният двигател. Общата мощност на системата възлиза на 300 киловата (408 конски сили), а въртящият момент – 765 Nm.

19C0002_150

По предварителни разчети ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, а максималната скорост ще бъде ограничена (най-вероятно на 180 км/ч). Разпределението на тягата между предните и задните колела е променливо и се управлява от електрониката за максимална ефективност и сцепление. При намаляване на скоростта електромоторите работят като генератори и захранват с енергия акумулаторния пакет. Самият той е разположен в пода на автомобила, тежи 650 кг и е съставен от 384 клетки, групирани в 6 модула. Капацитетът достига 80 кВтч и трябва да осигури пробег над 450 км с едно зареждане. Какво разстояние действително ще изминава електромобилът зависи до голяма степен от стила на шофиране. Здравото натискане на газта бързо източва енергията в батериите, докато разумното каране с използване на функцията за рекуперация на енергията може да увеличи дистанцията.

19C0002_153

Течно охлаждане предпазва батерията от прегряване при високи натоварвания и температури, а в студено време се активира система за затопляне. За комфорта на пътниците в зимните месеци се грижи отделна отоплителна система с термо помпа и два електрически нагревателя. В идеалния случай колата се климатизира по време зареждане на батерията преди шофиране. Захранването с енергия може да се осъществи по три начина – от обикновен контакт, от монтирана в гаража или на паркомястото електрическа станция или от колонка на изградена инфраструктура за зареждане на електромобили. При възможност за извършване на бърз заряд с прав ток батериите акумулират енергия до 80% от капацитета си за време от 40 минути.

Инженерите на Mercedes са оборудвали със специална изолационна система високооборотните електромотори, за да не смущават при високи натоварвания с шум пътниците в кабината.

19C0002_169

Производството на електрическия модел Mercedes EQC ще се извършва на поточната линия на C-класата и GLC-класата в завода в германския град Бремен. Там ще пристигат сглобени електрическите задвижващи системи и батериите. Цената на електромобила ще гравитира около 70 000 евро, гласят публикации в немската преса.

Водачът може да кара с един педал

Електрическият Mercedes EQC разполага с пет режима на работа, които се задават от водача. Комфортният режим е подходящ за всекидневното пътуване. Еко режимът гарантира нисък разход на енергия. В режим Max Range настройките осигуряват максимално дълъг пробег. Спортният режим гарантира върхова динамика, а индивидуалният е за специалните предпочитания на шофьора. Той може да определя в пет нива и степента на рекуперация на енергия при намаляване на скоростта. При най-ниската степен автомобилът се движи по пълна инерция, когато няма натиск върху педала на газта. При най-високата степен на рекуперация електромоторите работят толкова мощно като генератори, че при отнемане на газта колата започва бързо да спира. В такъв режим може да се шофира с един педал (този на газта), който при натискане – ускорява, а при отпускане – намалява скоростта.

19C0002_218

В режим за автоматична рекуперация електрониката „мисли“ вместо водача и използва данните от навигацията, сензорите, челната камера и пътните знаци, за да управлява по оптимален начин процеса на изразходване и акумулиране на енергия. С всичката налична информация автомобилът реагира адекватно и бързо съобразно релефа на маршрута, движещите се отпред превозни средства, завоите.

Голям багажник и просторна кабина

Който харесва Mercedes GLC (най-купуваният SUV на марката по света и у нас), би трябвало да хареса и Mercedes EQC. Сходството между двата модела е не само в идентичните габарити. Електрическият също SUV предлага просторна кабина, дълго междуосие (2,87 м) и голям багажник с вместимост над 500 л. С обозначението EQ производителят декларира, че това превозно средство притежава „електрически интелект“. Потребителите ще привикнат с течение на времето към новата номенклатура, както се случи с буквите AMG – символ на мощността и бързината, и с Maybach – емблема на лукса.

19C0002_211

Mercedes EQC се явява като естествено допълнение към дигиталните технологии, с които човек работи всеки ден. Затова автомобилът разполага с най-модерните възможности за модерна комуникация. Състоянието на батериите, оставащият пробег, потокът на енергия и местоположението на зарядни станции са само част от информацията, която софтуерът предоставя. Собственикът на автомобила може в офиса или вкъщи да програмира маршрута за предстоящо пътуване и чрез телефона си да настрои автомобила за тръгване в съответния час – тогава колата ще е заредена и затоплена (или охладена) според външните температури.

19C0002_219

Системите за безопасност са адаптирани за адекватни реакции в различни ситуации. Приближавайки задръстване на магистрала, адаптивният автопилот автоматично намалява скоростта до 100 км/ч. При завой колата спира автоматично, ако сензорите доловят опасност от приближаващо превозно средство.

19C0002_198

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили