„Ел Класико“, или мач за 40 млн. долара

Най-голямото съперничество във футбола ще заеме основно място в неделя, когато „Реал“ (Мадрид) и „Барселона“ се изправят в мач на „Сантяго Бернабеу“. В двубоя, известен като „Ел Класико“, един срещу друг ще се изправят и пълният с енергия Кристиано Роналдо срещу заспалия гигант Лионел Меси. Двата отбора си дишат във врата в Примера дивисион. „Кралският клуб“ е първи с 3 точки преднина и мач по-малко. За тоталното надмощие на двата клуба в Испания говори и фактът, че „Реал“ и „Барселона“ спечелиха 11 от последните 12 титли в шампионата. Въпреки успехите трудно е да се игнорират... парите, когато тези два отбора се изправят един срещу друг.

„Реал“, струващ 3,65 милиарда, и „Барселона“ - 3,55 милиарда, са вторият и третият от най-скъпите клубове в света (пред тях е отборът по американски футбол „Далас Каубойс“). Звездите на двата тима Роналдо и Меси пък са двамата най-високоплатени спортисти на планетата през миналата година. Португалецът е на печалба с 88 млн. долара, а аржентинецът - с 81,4 млн. долара. Роналдо и Меси обаче не са просто футболисти, защото сметките показват, че те са много повече от това.

А „Ел Класико“ е важно и от гледна точка на това, което ще приберат тимовете от спонсори. Първата среща между двата отбора (1:1 през декември) генерира 42,5 млн. долара оборот. Това показа анализ на „Нилсън Спортс“, фирма за анализи и идеи в рекламата на спортната индустрия. Стойността от 43,5 млн. долара е получена от спонсорите на екипите на двата клуба, рекламните лога на стадион „Ноу Камп“, телевизионно излъчване, различни графики и кампании. „Барселона“ прибра 87% от общата печалба като домакин. Очаква се подобна сума сега да спечели и „Реал“.

Телевизионното предаване на сблъсъка носи 60% от общата печалба, или 26,8 млн. долара. Спортните магазинни предавания около „Ел Класико“ вкарват още 9,4 млн. долара в касите, от социалните медии се генерират още 5,1 млн. долара, а други 3,2 млн. долара идват от печатни и онлайн издания.

„Ел Класико“, или мач за 40 млн. долара

Битката между „Реал“ и „Барселона“ се гледа официално от над 2 млн. души. Според списание „Форбс“ обаче бройката е между... 50 млн. и 100 млн. зрители.

За тази популярност, а и приходи, ключова роля изиграват социалните медии. Те са на едно от най-важните места, когато става въпрос за генериране на спонсори. Точно 41% от печалбата на „Реал“ за двубоя през декември 2016-а са дошли именно оттам.

„Анализът, който направихме, подчертава значението на социалните медии за отбора гост в този мач, след като само така могат да спечелят поради липсата на възможност за рекламни места на стадиона на съперника“, каза пред „Форбс“ Макс Барнет, ръководител „Реклама“ в „Нилсън Спортс“.

Най-ценна за клубовете се оказва опцията за излъчване на живо в социалната мрежа фейсбук. „Барселона“ пусна такова видео веднага след края на двубоя с „Реал“ през декември. Директното включване бе гледано от 4,3 млн. души и генерира 186 хил. долара чрез спонсориране от търговски марки. „Реал“ обаче могат да се похвалят с най-голямата фейсбук страница на спортен клуб с над 101 млн. последователи и води на „Барселона“ само със 100 хиляди. Бройката изглежда незначителна, но не така стои въпросът, когато става дума за реклама и генериране на приходи. Именно заради това се очаква „кралският клуб“ да надвиши генерираните от каталунците 42,5 млн. долара от първия мач. Сума, която не може да бъде спечелена от друг футболен двубой в света. Ето защо „Ел Класико“ не е просто мач, а Роналдо и Меси не са само футболисти. Те са част от добре смазаната машина, която с всеки оборот пълни касите на двата испански колоса. И то не с пари, а с... много пари.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Футбол Свят