Емблема от бяло злато за най-бързия McLaren

Speedtail е свирепа машина с мощност над 1050 конски сили

Преди две години 106 платежоспособни персони са платили по 2 милиона евро за кола, която им е била показана само на картинки. Сега тя излиза на бял свят –скъпа и специална. Това е McLaren Speedtail, най-бързият сериен модел в историята на култовата британска марка.

20-1-6kol

Хибридният автомобил се явява легитимен наследник на изключителната машина McLaren F1 от 90-те години на миналия век, която беше най-бързият сериен модел за времето си и също има тираж от 106 броя. Двете коли са оборудвани с централно разположено пилотско място и две седалки зад него.

20-2-6kol

Конструкторите на McLaren засега не разкриват конкретни технически детайли, свързани със задвижващата система на Speedtail. Знае се, че под карбоновата кожа ще бъде имплантиран хибриден пакет с обща мощност над 1050 конски сили. На по-късен етап ще бъде оповестено колко и какви двигатели изпращат тягата си към колелата. Възможно е бензиновият мотор да бъде същият битурбо V8, който се прилага в актуалната гама на Mclaren.

20-3-6kol

Вече има данни за ускорението, което е наистина зашеметяващо - спринтът от 0 до 300 км/ч отнема 12,8 секунди. Максималната скорост на McLaren Speedtail достига 403 км/ч, което е с 12 см/ч повече в сравнение с McLaren F1.

20-5-6kol

Когато пилотът включи режим за движение с високи скорости, активното окачване снижава каросерията с 3,5 см по-ниско до асфалта. В това положение височината на автомобила става само 1,12 м. Когато скоростта трябва да бъде намалена, в действие влизат високоефективни карбоново-керамични спирачни апарати.

20-6-6kol

Каросерията издължена до 5,2 м и с тегло 1430 кг е сравнително лека. В пътническата кабина единствено шофьорската седалка може да се регулира. Двете места отзад са с фиксирана позиция, тъй като са част от основната структура на автомобила. Те се намират в лявата и дясната страна, а не директно зад пилота.

20-7-6kol

Два допълнителни монитора в краищата на арматурното табло до вратите заместват страничните огледала, които са заменени с малки камери в името на по-добрата аеродинамика. Няма и сенници на челното стъкло, което е електрохромно затъмнено. Контролните уреди са разположени на тавана подобно на самолетен кокпит. В интериора са използвани скъпи метали, както и ново поколение карбонови влакна и кожени материи.

20-8-6kol

Дългата каросерия не е оборудвана със спойлери, но има активни аеродинамични компоненти. При висока скорост задницата променя формата и височината си така, че да осигури по-голям натиск на колелата към асфалта за оптимално сцепление. Черешката на тортата е емблемата на McLaren, която по желание на купувача може да се произведе от 18-каратово бяло злато.

20-9-6kol

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили