Започна разширението на пътя Пловдив – Асеновград

Започна реконструкцията на 10-километровия участък от път II-86 Пловдив – Асеновград.

Със средства от ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще се изгради второ пътно платно и ще се направи рехабилитация на съществуващото, с което отсечката ще се разшири до автомагистрален габарит. Предстои да бъде изграден 11-километров четирилентов път.

Реконструкцията на пътя Асеновград – Пловдив е сред най-стойностните проекти по Оперативна програма „Региони в растеж“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, след като бе направена символичната първа копка.

15 месеца е срокът за изпълнение на дейностите по натоварения пътен участък. „Догодина със сигурност ще имаме рехабилитирана отсечка и ще разширим лентите за движение до габарити на магистрала. Ще има 2 активни ленти за движение и една аварийна, като 2 метра ще бъде разделителната ивица между двете платна“, подчерта Нанков.

По думите му, ще бъде изградено ново платно от източната страна на съществуващия път и две кръгови кръстовища - при разклона за село Крумово и при разклона за Куклен. Първо ще бъде изградена новата лента с две платна в източна посока, а след това ще бъде рехабилитиран и старият участък от пътя.

„С новите габарити на пътя ще бъде решен и проблемът със сигурността и безопасността на преминаване“, каза още Николай Нанков.

Статистиката сочи, че само за последните 5 години в тази 10-километрова отсечка са възникнали 396 катастрофи, при които са ранени 117 души, а 7 са загинали. Трасето се ползва от пътуващите към областите Кърджали, Смолян и Хасково. Свързва Пловдив с Асеновград, но прави и основните връзки с летището, с Бачковския манастир и с курорта Пампорово.

Министърът на регионалното развитие Николай Нанков се ангажира скоро да започне и големият пътен проект през Кресненското дефиле. Той отхвърли категорично идеята за строеж на голям тунел и заяви, че ако проектът не започне до средата на 2019 г., България ще загуби цялото финансиране от Европа, предвидено за магистрала „Струма“.

„Реалното му строителство трябва да започне най-късно в средата на 2019 г. Нямаме ли строително разрешително и избран изпълнител, означава, че проектът няма да може да се реализира с европейско финансиране. Което ни изправя пред угрозата да изгубим европейското финансиране за всички останали изградени лотове от автомагистрала „Струма“, каза Нанков.

Изпълнител на строително-монтажните работи на лот 6 от ОПРР е „ИСА 2000“ ЕООД. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000 – ИРД“, в което участват „Пътконсулт 2000“ ЕООД и „ИРД-Инженеринг“ (Италия). Авторският надзор ще е на „Пътпроект“ ЕООД.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България