За да бъдат децата функционално грамотни, трябва да се научат да мислят критично

За да бъдат децата функционално грамотни, трябва да се научат да мислят критично, като биват поставяни в проблемни ситуации. Това каза пред „Фокус“ Светла Петрова, национален координатор на програмата за международно оценяване на учениците PISA. Според нея за да прилагат децата знания на практика, са нужни мерки като промяна в методите на преподаване.

„Дискусиите около новите учебни програми вървяха в контекста на учебното съдържание – какво да се махне от един или друг учебник, какво да се прехвърли от един в друг клас, но това как да се преподава учебното съдържание, методите на преподаване останаха на заден план. Сега е времето да се фокусираме върху това как се осъществява учебният процес в клас“, допълни Светла Петрова.

Според нея е необходима и промяна на взаимодействието учител - ученик. Тя подчерта, че трябва да се подкрепят както децата на критичния праг на функционалната грамотност, така и надарените. България може да вземе пример от европейски образователни лидери като Естония и Финландия, каза още Петрова.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование