Извор на адреналин

Култовото MINI е машина за емоции

Кафето, шоколада и всякакви енергийни напитки и блокчета стават напълно излишни, когато човек шофира обновеното MINI. Всяко пътуване, дори на най-кратката дистанция до кварталния супермаркет, те зарежда с ударни дози адреналин зад волана на някоя от върховите моторизации като Cooper S (192 к.с.) и особено John Cooper Works (231 к.с.). Със стремглаво ускорение, стегнато окачване, изобилна мощност и безкомпромисно спортно пътно поведение малката кола произвежда големи емоции за водача и пътниците.

p90289440_highres_mini-cooper-s-3-door

Класическият модел с три врати и двулитров бензинов турбо двигател предлага най-пълноценното изживяване на магията на MINI. Трудно е да се намери друг автомобил, който да носи такова удоволствие дори със своите несъвършенства. На задната седалка е тясно, но – който се настани там – се радва, че се вози в такова MINI. Багажникът е малък, но това ограничение също се приема с усмивка – какво ти пука, че ще пътуваш с две чанти по-малко, когато караш такава чаровна кола?

p90289439_highres_mini-cooper-s-3-door

Чарът на MINI обаче е подплатен със силен характер. Този автомобил с турбо задвижване ти дава усещането, че можеш да си шампион, ако желаеш да участваш в гонитбата по градските светофари с всички бързащи за някъде водачи. Натискаш газта и след малко виждаш „съперниците“ в огледалото зад теб. Компактните размери и прецизното кормилно управление позволяват на MINI да плува като риба в блатото на кошмарния трафик в големия град. Престрояването и паркирането са детска играчка, изпреварването – също. Трябва само да внимаваш с ограниченията на скоростта, защото изкушението от бързото ускорение лесно може да те вкара в нарушение на правилника.

54-3-6kol

По улиците хората те зяпат със симпатия и (не)скрита завист, защото MINI определено се набива в очи с ефектния си външен вид. Обновените през тази година модели с 3 и 5 врати привличат като магнит погледите на хората. Задните LED светлини и мигачи са с графиката на британското знаме – уникален начин за афиширане на произхода и славното минало на марката.

p90289427_highres_mini-led-rear-lights

Върху таблото пред пътника отпред също е изобразен флагът на Обединеното кралство, който излъчва красива LED светлина. С различни други детайли MINI също заявява категорично британските си гени. При отключване с дистанционното на тъмно на асфалта пред шофьорската врата се появява светлинна проекция на емблемата на марката.

p90289742_highres_mini-logo-projection

С подобни дизайнерски похвати водачът на MINI се чувства още по-специален. С всяко качване той преоткрива автомобила си, който става все по-харесван.

p90289502_highres_mini-led-headlights

Именно светлините играят важна роля за характерния стил на MINI. Предните LED фарове светят по-интензивно, а около тях като светлинен пръстен са оформени кокетни дневни LED светлини и мигачи. Когато фаровете разполагат с адаптивна функция, те автоматично регулират светлината според ситуацията на пътя и атмосферните условия. При пътуване извън населени места на тъмно превключването между къси и дълги светлини става автоматично.

54-1-6kol

Матричната технология позволява оптимална видимост, без заслепяване на насрещното движение, тъй като отделните LED сегменти на фаровете се управляват и индивидуално. Тогава отделни сегменти могат да светят на къси, а други – на дълги светлини, за да гарантират максимална осветеност и да не пречат на останалите водачи.

Водачът определя пътното поведение

Пътното поведение на MINI е гаранция за добро настроение. Водачът има възможност да променя настройките на ходовата част, трансмисията, кормилното управление, реакцията на газта и други компоненти с избор на режим на шофиране – стандартен, еко, и спортен. Естествено, най-примамливо е шофирането в спортен режим, когато симпатичното MINI се превръща в истинско „зверче“ и стръвно захапва асфалта с гърлен рев от ауспуха.

p90289436_highres_mini-cooper-s-3-door

С късото си междуосие, твърдо окачване, нисък център на тежестта и електронно заключване на диференциала автомобилът добива подчертано състезателен характер. Това усещане се катализира и от спортните седалки, в които се седи ниско до асфалта, а в завои страничните опори придържат тялото в изправена позиция. Подобрените показатели на двигателите водят до още по-атрактивна динамика на пътя и високи максимални скорости. Колко други малки коли могат да развиват над 240 км/ч?

p90289435_highres_mini-cooper-s-3-door

Безжично зареждане на телефони в купето

Една от новите възможности за почитателите на модерните комуникации в MINI е функцията за безжично зареждане на телефони в специална поставка в подлакътника между предните седалки. Добавен е и втори USB порт на централната конзола. С нов дизайн е воланът с три спици и мултифункционални бутони. В средата на таблото по традиция е разположен големият кръгъл информационен прибор с 6,5-инчов цветен екран. Светлинният LED пръстен около него свети в различни цветове в зависимост от режима на работа на колата, като показва по много оригинален начин нивото на оборотите на двигателя.

p90289506_highres_mini-cooper-s-3-door

MINI предлага много дигитални услуги и актуализиране на навигационните данни в реално време, както и впечатляваща аудио система с кристален звук. Хората с интерес към мобилните приложения могат да прекарат дълго време в изследване на възможностите на автомобила в тази област. За да го направят обаче, трябва да се концентрират върху този процес, а не върху шофирането. Което е трудна задача, тъй като изкушението да препускаш по асфалта с пъргавото MINI е много силно.

p90289514_highres_mini-cooper-s-3-door

Любителите на механичните трансмисии имат шанса да работят с по-дълъг и удобен скоростен лост, чрез който предавките се сменят с определено усилие и характерен звук при превключването. Състезателните натури ще останат очаровани от този начин на шофиране с пълен контрол над машината. За почитателите на автоматиците се предлагат две нови предавателни кутии – 7-степенна с двоен съединител и с лостчета на волана, както и 8-степенна.

p90289668_highres_mini-cockpit-01-2018

В стандартния режим и еко режима автоматичните трансмисии предлагат безмоторно движение, когато не е необходимо натоварване на мотора. Функцията старт-стоп работи по-прецизно, тъй като отчита данни от навигационната система и предната камера. По този начин системата „разбира“ с по-голяма точност кога да изключва и да стартира двигателя.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили