Източният вариант за магистрала "Струма" ще намали трафика с до 50%

Източният вариант за магистрала "Струма" ще намали трафика с до 50%. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков във връзка с общественото обсъждане на трасето на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

По думите му изнасянето на едното платно източно от дефилето е най-сигурният и безопасен вариант. "Съществуващото трасе ще бъде разширено ирехабилитирано, предвижда се да бъдат изправени виражите и тежките завои и да бъдат поставени мантинели", уточни министърът.

"Ще изградим 5 пътни възела, които ще свързват двете платна на автомагистрала „Струма“ в района на Кресна и Симитли, проектирани са и зони за отдих и търговия в рамките на общините, през които ще преминава трасето на „Източния вариант“ на магистралата", уточни Нанков.

„Като всеки нов проект, и този поражда освен големи очаквания, и големи притеснения. Опитваме се да разсеем тяхната несъщественост, защото за всичко сме се погрижили, включително за местния бизнес и икономика“, подчерта Николай Нанков.

Той обясни, че вариантът за построяване на двете платна извън дефилето ще оскъпи построяването на магистралата с над 800 млн. лв." Построяването на две нови трасета ще изисква повече време, а това би могло и да навреди на местния бизнес и икономиката. Забавянето с всеки ден на строителството на магистралата ни коства жертви“, добави той.

Нанков обърна внимание и че районът на Кресна е най-сеизмично тежкият и сложен участък, като се характеризира с висока честота на земетресения. "Ако се върнем 100 години назад във времето – през 1904 г. е регистрирано земетресение от 7,8 степен поРихтер", напомни министърът.

"Трябва да гарантираме, да имаме алтернатива в две отделни различни точки с подобни габарити трасе, затова отхвърлихме и тунела", обясни регионалният министър.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес