Йорданка Фандъкова: Увеличаването на заплатите на шофьорите е част от последователна политика за подобряване на условията на обществения транспорт

Кметът на София Йорданка Фандъкова

Цената на билета на градския транспорт няма да поскъпва, обясни кметът

Увеличаването на заплатите на шофьорите от градския транспорт е част от последователна политика за подобряване на условията на обществения транспорт. Това каза пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова.

Във връзка с единодушно приетото от Столичния общински съвет предложение за увеличаване на заплатите на шофьорите от градския транспорт, Фандъкова обясни, че е била сигурна, че няма да има политическа сила, която да си позволи да не го подкрепи. „Това е доклад, който внесох на базата на ясен анализ за недостига на водачи – на шофьори и ватмани, поради което се появява и необходимостта от много извънреден труд. А това не е в интерес както на самите водачи, така и на гражданите на София“, обясни тя.

Фандъкова уточни, че целта на доклада е да задържи шофьорите, които работят в момента, и да привлече нови. „Всички останали мерки продължаваме да дискутираме. Така че това не е нито начало, нито е край, а е част от последователна политика за подобряване на условията на обществения транспорт в София както за пътниците, така и за шофьорите. Нека да не забравяме, че гражданите забравиха мръзненето през зимата и жегата в топлите летни месеци с новите автобуси, тролейбуси и трамваи – това също е част от програмата и инвестициите“, обясни тя.

Кметът на София съобщи, че продължава диалогът по предложението на синдикатите за тригодишна програма.

"Цената на билета на градския транспорт няма да поскъпва, няма да бъдат разреждани и линии", каза още Фандъкова.

„Нито сме обсъждали такова нещо, нито имаме намерение да обсъждаме, нито се налага както допълнително увеличение на цена на билет, така и разреждане на линии. Аз заявих няколко пъти, че няма да допусна разреждане на линии, въпреки че имаше такива предложения“, обясни Фандъкова.

Тя уточни, че в разговор с шофьорите те са поставили проблем със съществуващите разписания. „Така че под „оптимизация на разписанията“ трябва да се разбира работна оптимизация на разписанията за шофьорите – колко минути да имат на последна спирка, за да имат достатъчно време да починат и колко минути да има между различните спирки, за да може обективно да не закъсняват“, каза още Фандъкова и подчерта, че в този смисъл работата продължава.

"Не се обмисля отмяна на нощния транспорт", заяви тя.

„Моята позиция е, че нощният транспорт е решение, което взехме на база необходимостите и развитието на града. А вече по какъв начин ще го гарантираме, това вече може да се коментира. Предстои да се види дали ще се предлага на външен оператор, дали дружествата ще се справят с налични шофьори да обезпечат тези линии“, обясни Фандъкова.

Тя уточни, че линиите от нощния транспорт са били въведени експериментално. „Така че анализите дали са най-правилните линии, дали е най-правилен начинът ще продължи да се коментира“, обясни кметът на София и подчерта, че не се обмисля отмяна на нощния транспорт. „Казвам само, че трябва да се анализира изпълнението – дали в този вид и кой да го изпълнява“, обясни тя.

Фандъкова коментира предстоящото прекратяване на концесиите на някои от линиите в София. „Това е всъщност един от проблемите. Моето усилие през всичките тези години да можем да предоставяме услугата „обществен транспорт“ с възможностите на общинските дружества. Дали това ще е възможно в бъдеще – предстои да видим. И то ще е на база на привличането на шофьори“, обясни тя.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България