Кавалерия на повикване

BMW 330e изминава до 60 км изцяло на ток

Новата „тройка“ на BMW отново ще разполага с хибридно задвижване, но с увеличена мощност, по-голям капацитет на батерията и по-дълъг електрически пробег. Серия 3 ще излезе най-напред с конвенционални бензинови и дизелови двигатели, а от лятото на 2019 г. ще се предлага и Plug-in хибрид. Тази модификация носи означението 330е и обещава още по-наелектризиращо изживяване по време на шофиране.

20-1-6kol

Основната разлика между характеристиките на досегашния и новия хибриден модел е увеличеният два пъти пробег в електрически режим. „Тройката“ вече ще може да изминава до 60 км на ток. В същото време разходът на гориво и емисиите са намалени с 10%, като падат съответно до 1,7 л/100 км и 39 г/км (по данни на производителя).

20-2-6kol

За първи път в автомобил на BMW се предлага серийно функция Xtra Boost, която временно увеличава ресурса на задвижващата система за много бързо ускорение, каквото е небходимо например при изпреварване в натоварен трафик. В модела 330е функцията Xtra Boost повишава мощността с 41 к.с. и тогава водачът разполага с 293 к.с. вместо номиналните 252 к.с. Допълнителните конски сили се активират чрез превключване на спортен режим на шофиране. Тогава електрическият мотор предоставя 41 к.с. към постоянната мощност на системата. Функцията Xtra Boost може да бъде използвана до минималното ниво на заряд на батерията. Когато извънредната електрическа „кавалерия“ се включи в задвижването, се променя звукът за по-вълнуваща акустика по време на ускорението. По този начин хибридната „тройка“ защитава реномето на модела като еталон за спортна лимузина в средния клас.

20-5-6kol

Plug-in системата на новата Серия 3 се състои от двулитров бензинов битурбо двигател с мощност 184 к.с. и електрически мотор с постоянна мощност 68 к.с. и максимална мощност 113 к.с. Общата им системна мощност възлиза на 252 к.с. и максимален въртящ момент 420 Нм. При активиране на функцията Xtra Boost мощността скача до 293 к.с. Ускорението на автомобила от 0 до 100 км/ч отнема 6 секунди, а максималната скорост е фиксирана на 230 км/ч. В изцяло електрически режим хибридът може да развива скорост до 140 км/ч с нулеви емисии. При намаляване на скоростта електромоторът служи като генератор за рекуперация на спирачната енергия.

20-3-6kol

В специфичното за модела оборудване влиза звуково предупреждение за пешеходците. Каросерията е с незначителните 1,5 см по-дълга от тази на конвенционалните дизелови и бензинови варианти на Серия 3. Компактният електромотор е интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия. Батерията с капацитет 12 киловатчаса е разположена под задните седалки, а резервоарът за гориво – над задния мост. Това решение позволява багажният обем да бъде 375 л и да се увеличава чрез сгъване на делимата в съотношение 40:20:40 задна облегалка.

20-7-6kol

За хибридната „тройка“ се предлага пълната гама оборудване за Серия 3, включително адаптивно М окачване и широк избор от асистиращи системи. Серийно автомобилът е екипиран с функция за предварително затопляне на пътническата кабина.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили