Руският оръжеен гигант направи прототип на ретро електромобил с каросерията на ИЖ 21252
Руският инженерен гений роди забележително творение. Оръжейният концерн „Калашников“ представи на автоизложението в Москва прототипа CV-1, който представлява електрически автомобил с ретро дизайн от времето на (не)развития социализъм.
Колата на „Калашников“ използва едно към едно каросерията на комбито ИЖ 21252, което е модифициран „Москвич 412“. Аеродинамиката определено не е от силните качества на този добре познат в Източния блок модел. Предницата е висока с широка монументална решетка като фасада на мавзолей, а силуетът назад се снишава и стеснява – пълна противоположност на съвремения автодизайн. Такава обаче е съветската мода през 1972 г., когато в завода в Ижевск започва да се произвежда една от най-успешните коли на бившия СССР с тираж близо половин милион екземпляра за 25 години на поточната линия.
Инженерите на „Калашников“ използват добрият стар ИЖ 21252 като основа за своя прототип CV-1. В познатата каросерия е вграден модерен електрически двигател. Той генерира 299 конски сили въртящ момент, което е четири пъти повече от уморените 75 бензинови кончета на ИЖ 21252. Пробегът с едно зареждане е 350 км. Електрическата мощ помага на прототипа CV-1 да спринтира за 6 секунди от 0 до 100 км/ч въпреки лошата аеродинамика. За сравнение – ИЖ 21252 се нуждаеше от 19 секунди упорито натискане на газта до ламарините, за да развие 100 км/ч.
Руските конструктори знаят, че с такава помпозна каросерия могат да оберат точките на някой тунинг фестивал, но не и да постигнат кой знае какви добри резултати на пистата. Прототипът CV-1 е само знак от „Калашников“, че концернът гледа сериозно на идеята да създаде електрическа кола като конкурент на американската Tesla – пореден епизод в състезанието между Русия и САЩ на полето на технологиите.
„Калашников“ има сериозни амбиции в различни индустрии, включително автомобилната. През 2013 г. оръжейният концерн придоби автозавода в Ижевск, а притежава също авиационен завод и корабостроителница. Инженерите на компанията са разработили модулна акумулаторна система с голям капацитет (90 киловатчаса). Тя е комбинирана с революционен електрически инвертор с размери 50x50x100 см и тегло 50 кг, който позволява номиналната мощност от 220 киловата (299 конски сили) да се повиши до 1,2 мегавата (около 1600 конски сили). Ако тези оповестени от „Калашников“ новини не са силно преувеличени, Tesla ще изглежда като детска играчка в сравнение с подготвяното руско техническо чудо.
Прототипът CV-1 е платформата, на която ще бъдат изпробвани новите разработки на „Калашников“ в сферата на електрическата мобилност. Производителят на най-продаваното автоматично оръжие в света АК-47 вече снабдява руската армия с електрически бъгита и мотоциклети.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш