Калоян Паргов, водач на листата за общински съветници от БСП в София: За 4 години можем да изградим 400 км квартална инфраструктура

- Г-н Паргов, колко общински съветници от БСП имате амбиция да вкарате в столичния местен парламент?

- Колкото може повече.

- Какво показват социологическите проучвания, поръчани от партията ви?

- Ние нямаме поръчани изследвания, но данните, с които разполагаме показват, че разликата между ГЕРБ и БСП в следващия общински съвет няма да е значителна. А това означава, че мнозинството, в зависимост от това дали кмет ще е Манолова или Фандъкова, ще се формира около една от двете политически сили.

- В момента колко съветници в столицата има БСП?

- През изминалия мандат имахме само седем. Това е резултат от ситуацията през 2015 г., която няма нужда пак да обяснявам и да коментирам. През 2015 г. БСП удари дъното - на местните избори резултатът ни бе най-ниският. Целта ни на тези избори е да вземем реванш от политическа партия ГЕРБ, като не допуснем това, което се случи тогава в изборния ден и при отчитането на резултатите. Амбицията ни е да постигнем резултат от попредишни мандати, когато сме имали значително присъствие и сме били непреодолим фактор.

- Какво бихте искали да се промени в Столична община, какви са приоритетите ви?

- Приоритетите ни са залегнали в нашата платформа и те не са от вчера. Опитали сме се да ги наложим и като решения на предишния общински съвети. Но най-важното е общинският съвет да не бъде придатък на администрацията и да не служи за гумен печат на решенията на кмета и най-вече на администрацията. Трябва да е ясно и че администрацията не е на кмета, а трябва да е на гражданите. Това е нещо, за което трябва да се работи. Използвам това интервю, за да се обърна към администрацията и да кажа на работещите в нея да не се страхуват от никакви червени, пембени и други метли. Ние ценим професионализма, компетенциите и качествата на хората в администрацията. Те са необходими, за да може една или друга политика да стане реалност и да можем да предлагаме качествени услуги - с грижа към хората. Услуги, за които гражданите плащат с данъците и таксите. Основният принцип ще бъде администрацията на терен, а не барикадирана и затворена в кабинетите си и недостъпна за гражданите.

- Имате ли решение на един от най-големите проблеми за младите хора в столицата – проблемът с детските ясли и градини?

- Образованието вече 14 години е приоритет за досегашния кмет Йорданка Фандъкова. Виждаме, че има устойчиво несправяне с недостига на местата в детските ясли и градини. Този проблем може да се реши ударно, още в първия бюджет на новото мнозинство и новият кмет се заложат достатъчно средства за 10 детски градини и да се постави срок от 24 месеца за изграждането им. Терени има, разрешителните и процедурите зависят от общинската администрация и от направление „Архитектура и градоустройство“. Така, че няма да се оправдаваме, че е трудно.

- Логично ли е според Вас масово да се правят ремонти на детски градини, вместо да се стоят нови?

- Това е политиката на ГЕРБ вече 14 години, през които ни лъжат, че откриват нови детски градини. Това само документално е така, защото всяка санирана, ремонтирана и разширена детска градина получава нов акт за собственост, а това по закон я прави нов обект. На хартия има нови ясли и градини, но недостигът на места за децата не намалява.

- По какви други належащи проблеми в общината ще работи БСП?

- Още през 2015 г. посочихме, че София се развива на две скорости и че 2/3 от града има нужда от ударна намеса на общината под формата на инвестиции. Говорим за вътрешноквартална инфраструктура от всякакъв вид – улици, тротоари, бордюри, градинки, детски и спортни площадки и т.н. Г-жа Фандъкова и други кандидати тогава взеха този лозунг на въоръжение, а виждаме, че го ползват и сега. Радваме се, че декларират, но за съжаление Фандъкова не го изпълни. През последните четири години почти нищо не се случи в кварталите. А ако в следващите бюджети залагаме по 50 млн. лв. всяка година, това съотнесено към проблема с вътрешноквартална инфраструктура, означава, че за 4 години можем да изградим близо 400 км квартална инфраструктура. Говорим за стандартните малки квартални улици, изключвам големите булеварди и тангенти, които през година-две се преасфалтират, но пак имат нужда от доремонтиране.

- Добре, ще строите детски градини и ще изграждате вътрешноквартална инфраструктура. Кажете откъде ще вземете пари?

- Вече казахме, че няма да увеличаваме данъците и таксите. Всяка година Столична община разполага с 1,5 - 1,7 млрд. лв. заедно с европейските средства. Това означава, че за 10 г. в София са изхарчени близо 15 млрд. лв. А освен метрото, със съответните връзки, какво друго видимо се подобри в столицата? Пари има. Въпросът е как се харчат и как се планират. Ето в Чепинци, хората споделиха, че за последните четири години са им направили пет детски площадки, без да има нужда от тях и без да има достатъчно деца, които да ги ползват. Грижата на добър стопанин означава да питаш хората от какво имат нужда, да планираш средствата и да ги разпределиш във времето, за да удовлетвориш очакванията на хората. Казвам това, защото бюджетът на всяка община е числово изражение на политиките, които тя иска да проведе.

- Имате ли предложения за решаване на проблема със задръстванията в София?

- Трябва да се реализират някои големи проекти - тангенти и пробиви, които са планирани от години. Още през 1968 г. когато е проектирано метрото, има прогнози, че София ще достигне 1,6 млн. население. От тогава е идеята за пробива на ул. „Т. Каблешков“ след ул. „Луи Айер“. Трябва да се разшири и Ломско шосе, тангентата на „Адам Мицкевич“, която ще облекчи вътрешнокварталния трафик. За пробива на бул. „Пенчо Славейков“, от бул. „Цар Борис III” до бул. Сливница“ само си говорим от мандат на мандат. Давам тези примери, защото това са решения за справяне с трафика. Друго решение е да увеличим процентът на хората, които ползват метрото. Засега тези, които предпочитат да ходят на работа с автомобили, са намалили само с 10-15 %. Това означава, че трябва да положим още усилия, за вътрешноквартален довеждащ транспорт, който да улесни повече пътници да стигнат до метрото. Например с комбиниран билет. Изграждането на паркинги е друго решение.

- Какви идеи имате още?

- България от 10 години се развива като икономика на еврофондовете, които уж трябваше да са допълняеми към нужните инвестиции – до 20 %. А това не е така. Ако искаме да го променим, трябва да търсим други финансови инструменти, каквито се ползват от много градове в Европа.

- Какво точно предлагате?

- София да има инвестиционен фонд, в който да участват банкови и небанкови институции. Средствата би следвало да се харчат за ключови проекти, които ще имат отношение и към икономиката на града. Това ще даде добавена стойност и за бизнеса. Вече консултираме идеята за този фонд с външни институции. Считам, че добрият кредитен рейтинг на София, с който се хвалят управляващите, ще бъде добра атестация пред потенциалните инвеститори.

Нашият гост

Калоян Паргов е лидер на столичните социалисти от 2013 г. Член е на ИБ на БСП. Председател на групата на БСП в СОС (2015 - 2019). Водач е на листата общински съветници на социалистите за вота на 27 октомври.

Следете Trud News вече и в Telegram
Избори 2023. Платено съдържание. Купуването и продаването на гласове е престъпление.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика