КЗП открива 16 виртуални приемни край морето

16 виртуални приемни в големите морски курорти и в по-малките, но популярни сред туристите крайбрежни селища отваря за сезон 2017 Комисията за защита на потребителите, съобщи нейният председател Димитър Маргаритов при отварянето на първата приемна в Албена.

Тя представлява брандирана с логото на комисията телефонна кабина, на която е изписан горещият номер 0700 111 22. Туристите ще могат да го избират денонощно и безплатно, за да потърсят консултация или да подадат сигнал за нарушение. Виртуалните приемни ще бъдат разположени на оживени места, а точните им координати ще бъдат описани в сайта на КЗП и в Google Maps.

На Север, освен в Албена, ще има три кабини на Златни пясъци и по една в Балчик и в курорта Св. Св. Константин и Елена. "Смятаме, че така ще осигурим по-бърз и ефективен контакт на летовниците с нашите екипи, отколкото чрез изнесените офиси, каквито имаше предишни години. След набирането на горещия телефон в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще се свързват веднага с регионалния офис и оттам - с екипите, които са най-близо на терен", поясни Маргаритов. Според него така времето за реакция при подадена жалба ще се скъси максимално, а инспекторите много по-лесно ще събират нужните доказателства. "Ако видите нарушение, не го подминавайте, а подайте сигнал.

Премълчаването ощетява потребителите и влияе зле върху поведението на търговците", апелира Маргаритов. По думите му потребителите стават все по-активни - миналата година в офисите на КЗП са били подадени над 20 000 жалби и сигнали, а на горещия телефон са били регистрирани над 10 000 обаждания. Най-честите нарушения край морето касаели ограничаването на правото на информация за стоки или услуги, а най-много оплаквания имало за несъответствия между обещаното в предплатения туристически пакет и реално предложеното на клиента.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България