Кралят на Испания пита за България (снимки)

ангелкова, фелипе

Кралят на Испания Фелипе VI, който приветства на вип вечеря късно снощи министъра на туризма в оставка Николина Ангелкова в двореца "Ел Пардо" в Мадрид, е бил заинтересован от туризма на България и е говорил надълго по темата с Ангелкова по време на приема. Българката участва в церемонията по обявяването на 2017-а като „Международна година на устойчивия туризъм за развитие“, под егидата на Световната организация по туризъм към ООН. По време на приема крал Фелипе VI и министър Ангелкова са разговаряли за предизвикателствата пред глобалния туризъм и важността на инициативата на ООН за 2017 г.

„Той е изключителен човек. Сподели, че харесва страната ни и е горд, че 2016 година е била рекордна за испанския туризъм“, сподели пред „Труд“ Ангелкова.

Двамата са обсъдили и отличните резултати на българския туризъм през изминалата година, както и добрите световни практики в сектора.

Ангелкова е акцентирала на факта, че 2016 г. е рекордна за българския туризъм като сме посрещнали над 8 млн. чуждестранни туристи – повече от собственото население на държавата. Тя споделила с краля, че Испания е сред най-добрите примери за устойчиво развитие на туристическия сектор и за страната ни е много важно обмяната на добри практики и реализирането на съвместни инициативи между двете държави.

„Силен знак за важността на туристическия сектор за Испания е и ангажираността на кралското семейство със сектора и неговите проблеми“, допълни Николина Ангелкова. По думите й между България и Испания има установени добри отношения, които трябва да бъдат използвани за задълбочаване на партньорството, особено в туристическия сектор.

По-рано днес Николина Ангелкова участва в откриването на 37-ото Международно туристическо изложения FITUR в испанската столица – едно от най-големите в света, като на събитието е присъствал и Фелипе VI, като се очаква той да посети и българския щанд.

България се включва в мадридската борса с информационен щанд от 80 кв. м. Той е организиран от Министерството на туризма и в него участват като съизложители 8 туристически фирми. Акцент на тазгодишното ни представяне е културният, балнео-, СПА и уелнес туризмът, както и промотирането на България като целогодишна туристическа дестинация с древна култура и хиляди археологически паметници, красива природа и вкусна храна. Пред българския щанд младежи в народни носии ще раздават рекламни материали за страната, а състав за фолклорни танци ще изнася по няколко представления дневно, които ще бъдат редувани от дегустации на български вина и хранителни продукти.

Традиционно испанските потребители проявяват най-голям интерес към културно-историческите маршрути, екотуризма, обиколните турове в България. За периода януари–ноември 2016 г. страната ни е била посетена от над 56 хил. испански туристи по данни на НСИ.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа