Красимир Вълчев освободи и новата шефка на Центъра за развитие на човешките ресурси Димка Михайлова

Снимка: Архив

Разследването на Васил Иванов и нашето съвпаднаха във времето и затова тогава беше уволнена Татяна Калканова. Разговори с нея съм имал и по-рано за нейната смяна и не бих казал, че тя е сменена само заради тези проверки, а още повече, че тя подаде оставката. Разбира се, аз й подадох сигнала, че не е възможно при тази ситуация тя да остане на поста, не само заради нея, а и защото пострада и репутацията на програмата. Центърът за развитие на човешките ресурси, която е акредитирана за програмата „Еразъм”, има добри оценки. Това, което беше показано с проектите за съмнителни и странно звучащи наименования, не е нарушение. Назначил съм одит, имаше критика от господин Васил Иванов, по повод временно назначения директор на програмата г-жа Димка Михайлова , която от вчера не е директор. Назначихме временно служител от министерството на образованието, докато изберем друго лице, каза пред "Канал 3", министърът на образованието Красимир Вълчев.

Трябва да се реагира, за да не се натрупва напрежение. В случая с училищните закуски и пресеченото млякото е реагирано с проверка веднага. Вчера говорихме да направим общ механизъм за контрол Миналата седмица публикувахме промяна в нормативната уредба на закуските. Предвидени са нови 8 милиона за повишаване на качеството и дори училищата ще избират сами какви да са те, както и ще бъде завишен контрола, каза още той.

Промяната, която приехме е и с включени правомощия на директори и учителите. Директора отговаря за всичко в едно училище. 2000 ученика са напуснали вторично училище, но 500 от тях са се върнали в училище. Имаме и 10 000 ученика, които са отписани от системата, а 8 хиляди от тях са записани в чужбина. Проблема не е толкова в отписването, а последващата работа. Когато служителите на държавата работят заедно има по-голям ефект. Трудно е да се накарат децата да учат, понякога дори им се купуват обувки и дрехи, за да ходят на училище, каза още той.

Факт е, че има училища, които за да не отпишат учениците, не пишат отсъствия. Когато така, или иначе им паднат децата, рано или късно трябва да се намали броя на персонала. Тук битката е много сериозна и една от най-важните. Трябва да включим тези деца в образователната система. Има училища, в които има нисък процент на посещаемост, полагат усилия, но посещаемостта им е ниска. Всички инструменти понякога не са достатъчни. Важно е всички училища да бъдат максимално мобилизирани. Правим изненадващи проверки, в които дори проверяващите като тръгват не знаят на къде отиват, за да няма обаждания, категоричен беше Вълчев.

Когато училищата са много различни и децата са много различни е по-трудно. Едно е да учат деца, които не знаят български, друго е при такива, които идват от интелигентни семейства. Това е резултат на изхода, зависи какви деца са постъпили на входа. Зависи от това как едно училище е взело ученици и с какъв резултат ги е изкарало на изхода, каза още министърът на образованието.

 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България