Купуваме още един правителствен самолет (обзор)

От 2014 г. „Фалкон”-ът е аварирал над 20 пъти

Не е ясно дали ще вземем нова машина или втора ръка

Правителството ще се сдобие с още един самолет, решиха министрите на вчерашното си заседание. „Труд” научи че става въпрос за машина, която да превозва до 20 пасажери плюс екипажа. Все още няма яснота, дали ще се купува нов самолет или втора ръка. Не се знае и каква ще е съдбата на „Фалкон”-а, който на няколко пъти дава дефекти във въздуха, докато премиерът е на борда му. Възможно е да бъде продаден, да остане на разположение на правителството, или на РВД.

Правителството „възлага на генералния директор на Авиоотряд 28 да проведе преговори за сключване на договор за доставка на въздухоплавателно средство за изпълнение на полети със специално предназначение”, пише в съобщението на правителствената пресслужба.

Решението да се замени “Фалкон”-ът с нов самолет, от една страна е свързано със съображения за сигурност, а от друга с нарастващите разходи за ремонти, които правят машината нерентабилна.

“Фалкон”-ът, освен за официални и държавни посещения се ползва и за спешни медицински ситуации.

Самолетът е купен през 2001 г. за 42 млн. долара. Извършил е 3733 полета и има 6404 пролетени часове. Може да превозва до 9 пътници и е с дължина на полета до 5790 км.

Технически проблем с правителствения самолет „Фалкон” имаше в средата на ноември. Тогава навигационната система отказа при захода за кацане към Летище София. На борда му бе премиерът Бойко Борисов, който се връщаше от среща на върха в Солун.

Това бе пореден инцидент с правителствения самолет. Предишният бе от април тази година. Тогава при кацането на летището в Брюксел той спука гума.

През февруари 2015 г. пък на правителствения „Фалкон”, на чийто борд отново бе премиерът Бойко Борисов, се наложи да кръжи над София и да кацне обратно, защото колесникът му не се беше прибрал при излитането за Брюксел.

Авариите на “Фалкон”-а зачестяват от 2014 г. насам. Оттогава досега над 20 пъти самолетът е бил ремонтиран заради различни дефекти - отказ на някои от компютърните системи, на системата за противообледеняване, проблем при прибиране на единия от колесниците, изключване на единия от автопилотите и др.

Какъв самолет да изберем

В категорията на бизнесджетовете с капацитет до 20 пасажери попадат много известни модели. Важно е да се разбере дали тепърва ще поръчваме на производител чисто нова машина, или ще купуваме от пазара на самолети втора ръка. Представяме ви три от най-добрите самолети в този клас.

Gulfstream G500/G550 е един от най-успешните модели, дело на „Дженерал дайнамикс”. Цената му е между 48 млн. и 65 млн. долара в зависимост от оборудването. Може да превозва 14-19 пасажери, двама пилоти и две стюардеси. Използва се от доста страни, включително САЩ, за правителствени нужди. Скоростта му достига до над 800 км/ч, а далечината на полета е впечатляваща - 12 500 км.

Bombardier Global Express е канадско производство. Струва от 50 до 62 млн. долара. Превозва между 13 и 17 пътници. Скоростта е почти 900 км/ч, а далечината на полета е 9000-11 000 км.

Dassault Falcon 7X на едноименната френска компания е по-голям от сегашния български „Фалкон”. Превозва от 12 до 16 пасажери плюс екипаж. Струва 50-60 милиона долара. Развива максимална скорост от над 900 км/ч и може да прелети около 11 000 километра без кацане.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България