Легендата GSI се завръща със скорост 250 км/ч

Insignia с 260 конски сили, 4х4, специални настройки и 8-степенен автоматик

В отиващата си година се случи едно от най-вълнуващите завръщания в автомобилната индустрия. Култовото означение GSI за спортните модели на Opel отново е актуално и краси стегнатите задни части на новата Insignia. Трите букви GSI (идват от Grand Sport Injection) се появяват през 1984 г. върху Manta и се използват при различни модели - за последно при Corsa през 2012 г. Славният Kadett GSI през 1986 г. побеждава в пряк дуел по бързина вечния съперник VW Golf 2 GTI. Сега флагманът на марката Insignia GSI има задачата да продължи добрата стара традиция.

Като GSI модели се предлагат както лимузината Insignia Grand Sport, така и комбито Insignia Sports Tourer. За първи път има дизелов GSI, оборудван с новия дизелов битурбо двигател на Opel с работен обем 2000 кубика, мощност 210 конски сили и въртящ момент 480 Nm. Върховото изпълнение е бензиновата Insignia GSI с турбо мотор със същия обем, който генерира 260 конски сили, 400 Nm и се нуждае от 8,6 л гориво за изминаване на 100 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 7,3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

 Двата варианта GSI са оборудвани с адаптивно задвижване на четирите колела с векторно разпределение на въртящия момент и 8-степенна автоматична трансмисия с лостчета за превключване от волана. Окачването е снижено с 1 см по-ниско до асфалта. Ходовата част и кормилната система са калибрирани със специфични настройки за екстремно каране. Зад 20-инчовите алуминиеви джанти със спортни гуми работят мощни четирибутални спирачни апарати Brembo. Специален волан с отопление, алуминиеви педали и спойлери изострят вниманието към най-бързата Insignia GSI. Нейният водач разполага с четвърти, допълнителен режим на шофиране Competition с деактивиране на тракшън контрола, който липсва при стандартните модели с три режима (Standart, Tour, Sport).

Специално за Insignia GSI са конструирани ергономични спортни седалки с функции за отопление, охлаждане,  масаж и настройка на страничните опори. В последните години Opel глези клиентите си с удобни седалки, сертифицирани от Германското дружество за здрави гърбове (AGR). Новите пърформанс седалки с интегрирани подглавници за GSI моделите съчетават най-добрите технологии в областта, съчетани с висока опора за гърба и оптимизирана траектория на волана.

26-4-6kol

За разлика от други производители, които използват чужди доставчици на спортни седалки като Recaro, в Opel разчитат на своя опит и собствени производствени мощности. Така седалките се вписват и стилистично в интериорния дизайн на Insignia GSI. Вниманието към детайла личи от оформлението на водачите за коланите на седалките, които са в същата форма като въздуховодите в предната част.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили