Лиляна Павлова: Трябва да правим по 1000-1500 километра пътища на година

В духа на приемственост имахме много професионален, експертен разговор със Спас Попниколов. Той е човек, който има познания в бранша. Важна е приемствеността и спокойствието в системата, защото аз оставям едно подредено министерство. Добре, че е "пътищар", защото сега е пиковият момент да се избере трасето за Кресненското дефиле, да се договори проектът. Вярвам, че той мое и знае как да го довърши. Това коментира служебният министър на регионалното равитие Лиляна Павлова пред БНТ.

Тя обясни защо дупките се появяват по пътищата и какво прави държавата, за да се бори с тях. Тя обясни предимствата на въвеждането на тол системата в България. В ефира на БНТ бившият министър коментира също, дали 2 милиарда лева са достатъчни за санирането.

"Дупките не са изключение, не само в България. Случва се и в чужбина. Всяка зима се отварят дупките. След тежката зима и амплитудите, те са по големи. Но това е неизбежно, когато не се инвестира достатъчно в пътища. В германия на всеки 7 години пътя се преасфалтира. Това е така, защото пътищата изискват огромни инвестиции. Огромен ресурс който държавата да влага”, каза Павлова.

По думите ѝ, държавата е инвестирала между 200 и 300 милиона лева в пътища всяка година. „Това ни дава възможност да преасфалтираме до близо 300 км на година. Трябва да почнем да правим годишно по 1000-1500 година. Затова тол системата ще доведе до повече приходи, инвестиции и по справедлив модел – който пътува повече, ще плаща повече”, обясни бившият регионален министър.

Павлова обясни и защо изработването на въпросната система се бави. „Засега тол системата се бави заради обжалванията, защото интересите са много големи. Има и кръгове, които я саботират, защото тя не е изгодна за тях. Международната контрабанда. Ако се вкара тази система, ще има пълно следене на транзита, на трафика на стоките. Заложили сме системата да е българска, да е на министерството, да не се дава в чужди ръце и да сме независими”, каза Павлова.

Тя отбеляза също, че в момента бежанският натиск по границата е нулев и „мерките, които реализирахме миналата година, дадоха резултат”.

Също така бившият регионален министър отрече да се пестят материали при ремонтите и изграждането на пътища. „Дълги години оправяме старите бели. Коловозите на магистрала „Тракия” са от Тройната коалиция. По пресасфалтираните участъци от нас дупки няма. Дупките са там, където не успяхме да преасфалтираме”, каза тя.

Павлова бе категорична, че където ГЕРБ са направили цялостен превантивен ремонт, пътищата са в добро състояние. Тя изрази също надежда, че служебното правителство ще последва примера на ГЕРБ и няма да следва практиката „кръпка върху кръпка”. Тя подчерта също, че там където пътищата са реновирани, в момента има недостиг на работна ръка.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика