Лицево разпознаване заменя е-подписа в туризма

3 минути са нужни за регистрация, обясни ресорният министър Николина Ангелкова

Уникалната система за електронни услуги тръгва до 2 седмици

Подават документи за звезди на хотела само със снимка

Министерството на туризма въвежда за първи път у нас лицевата идентификация като алтернатива на електронния подпис. От средата на ноември ведомството ще предложи на туроператори, хотелиери и местни власти достъп до услугите си само за 3 секунди.

Толкова ще отнема разпознаването по снимка, което ще позволява на компаниите автоматично да предоставят информацията за тях на администрацията, без да попълват безкрайни формуляри.

]Дигиталното бъдеще на индустрията бе обсъдено на конференция в София.
Дигиталното бъдеще на индустрията бе обсъдено на конференция в София.

Преди да могат да се възползват от безплатната опция, фирмите или техните представители ще трябва да си направят профил във вътрешната система на Министерство на туризма. Това обясни ресорният министър Николина Ангелкова по време на конференцията „Дигиталната трансформация в туризма. Бъдещето. Сега!”, организирана от Националния борд по туризъм в партньорство с институцията. Срещата, на която присъстваха стотици представители на индустрията, се проведе в 5-зведния хотел „Интерконтинентал” в центъра на София.

Създаването на самия профил е изключително лесно и отнема около 3 минути, обясни министърът. И допълни, че данните, които са въведени ще бъдат защитени според изискванията на евродирективата GDPR. Ние сме първата администрация, която ще предлага услуги без задължителното изискване за електронен подпис, подчерта Ангелкова. Така при подаване на документи за категоризация или за регистрация на туроператор кандидатът ще има възможност да доближи телефона до лицето си, да си направи снимка, а данните за компанията, която представлява, заедно със заявлението, да отидат веднага за разглеждане до съответната дирекция във ведомството, даде за пример Ангелкова.

Тя заяви, че ще изпрати и писмо до представителите на сектора с молба да излъчат свои представители в бъдещия Консултативен съвет за дигитализация в сектора, чиито създаване обяви по време на конференцията. Идеята е органът да бъде постоянно действащ, а участниците в него да предлагат на министъра възможности за внедряване на световните тенденции. Съветът ще има задача и да приеме стратегия за дигитализация в туризма.

 

Признание

„Труд” с награда от бизнеса

]Главният редактор на в. „Труд” Петьо Блъсков получи признание от Националния борд по туризъм за приноса на медията в отразяване на сектора и поставяне на дневния ред на държавата на важни икономически теми. Снимка: Пламен Стоименов
Главният редактор на в. „Труд” Петьо Блъсков получи признание от Националния борд по туризъм за приноса на медията в отразяване на сектора и поставяне на дневния ред на държавата на важни икономически теми. Снимка: Пламен Стоименов

Вестник „Труд” получи годишната награда на Националния борд по туризъм. Статуетка с роза бе връчена на главния редактор на медията Петьо Блъсков за приноса на вестника в отразяване на важните теми за бранша и сериозните икономически материали, които публикува.

На приза е изобразена розата, която преди 24 века е украсявала монетата, изсечена по време на тракийския владетел Амакот, царувал в периода 389-356 г. преди новата ера. Монетата е единствената в света с изобразена роза и е намерена край Казанлък.

Освен „Труд” признание от бизнеса получиха министърът на туризма Николина Ангелкова, министърът на европейското председателство Лиляна Павлова, бившият министър на културата и председател на ресорната парламентарна комисия Вежди Рашидов, генералният директор на БНТ Константин Каменаров, управителят на „Галакси Инвестмънт Груп” Константин Бояджиев и други общественици.

 

Константин Бояджиев, управител на „Галакси Инвестмънт Груп”:

Вече сме на световната карта на луксозните хотели

03-11С инвестицията ни в хотел „Интерконтинентал” поставихме София и България на световната карта на луксозните хотели. Това заяви членът на Управителният съвет на Националния борд по туризъм и управител на „Галакси Инвестмънт Груп” Константин Бояджиев. Той получи едно от годишните награди за новото 5-звездно бижу на София на Борда. Признанието не е само за мен, а за целия екип, който се трудни неуморно, заяви Бояджиев. И благодари на министерствата на туризма и културата, както и на Столична община за съдействието при обновяването и дострояването на „Интерконтинентал”. Инвестициите и иновациите водят до лидерство и будителство както е и в случая с това вложение, заяви изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции Стамен Янев, който връчи наградата на Бояджиев.

 

От Националния борд по туризъм предлагат:

Летището в София да се казва „Розата”

Цветето да се превърне в бранд на страната ни

03_01Летище София да бъде наречено „Розата”. Това предлагат от Националния борд по туризъм. Идеята е това да е част от цялостния туристически бранд на страната ни, в който акцентът да е върху цветето и аромата му, обясниха от организацията. Ние сме познати в целия свят с розовото масло и трябва да се възползваме от това при промотирането на страната ни като туристическа дестинация, категоричен бе председателят на Контролния съвет на борда Румен Драганов. От организацията предложиха на Министерство на туризма при широк обществен консенсус да се определи розата като символ в маркетинговата и рекламната комуникация на страната ни.

Още повече, че българското розово масло е една от основните теми, които винаги се дискутира зад граница при връчване на акредитивните писма на българските посланици в чужди държави, посочи Драганов.

Ароматът на цветето трябва да посреща туристите още на летището, да ги съпровожда в хотелите и спа центровете, обясни Драганов. Подбалканската железопътна линия може да бъде наречена „Пътят на розата”, допълни той.

По време на конференцията бяха обсъдени и възможностите страната ни да се възползва от новите дигитални технологии за налагане на туристическия пазар. Всеки втори турист в света организира почивката си онлайн и прави запитвания от мобилното си устройство. В същото време българите са на опашката в Европа по отношение на електронното пазаруване, стана ясно от данни, изнесени от министъра на туризма Николина Ангелкова.

Новият национален сайт на туризма ни скоро трябва да стане факт, след като премине и последното обжалване пред ВАС. Битката в съда досега се е забавила с година и половина създаването на нова актуална национална туристическа страница и това пречи на страната ни да бъде подходящо представена онлайн, стана ясно по време на конференцията.

Министерството на туризма да прехвърли част от дейността си на бизнеса, предложи Кънчо Стойчев от Националния брод по туризъм. По този начин ще се осигури приемственост в сектора, а управлението ще се възползва от ресурсите на бранша, обясни той. Ангелкова заяви, че би разгледала възможностите за публично-частно партньорство, ако й бъдат предложили конкретни такива.

 

Проучване

72% от българите използват агенции

72% от българите са използвали услугите на туристическа агенция поне веднъж през последните три години, показва проучване на маркетингова компания за нагласите на туристите. 38% от хората са използвали както традиционна, така и онлайн туристическа агенция. Като основни предимства на агенциите анкетираните посочват пестенето на време (53%), удобството (49%) и сигурността (44%). Докато 28% от участниците в допитването смятат, че агенциите спестяват средства.

Проучването показва още, че в периода януари - октомври онлайн резервациите са нараснали със 72% спрямо същия период на 2017 г., а тези през мобилен телефон – със 178%.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Туризъм