Лъвски скок към движение на ток

Peugeot 2008 порасна и предлага повече комфорт

Повече място в кабината и в багажника, 3D кокпит и задвижване на бензин, дизел или ток – това са част от промените в новия модел Peugeot 2008. Второто поколение на компактния SUV излиза само 6 години след първото и носи дизайнерски прилики с представената наскоро нова генерация Peugeot 208. С една нула повече в името Peugeot 2008 предлага значително повече простор и функционалност както от „сродния“ си модел, така и от собственото си първо издание.

Досегашният Peugeot 2008 е дълъг 4,16 м и има междуосие 2,54 м. Новото поколение, което се очаква на пазара през пролетта на следващата година, е пораснало до 4,30 м на дължина и 2,60 м на междуосие. На габарити автомобилът се доближава до С-сегмента на SUV-овете, а това означава по-удобно настаняване на пътниците на задните места.

Увеличеното със 7 см междуосие на модулната платформа CMP прави възможно преформатирането на кабината с фокус към комфорта на втория ред. Ефектът върху багажника също е сериозен, защото вместимостта му се увеличава от 350 до 434 л, което е рекордно постижение за модел на платформата CMP. При сгъване на облегалките на задните седалки се получава равна товарна повърхност за допълнително улеснение при превозването на по-големи предмети.

В купето са оформени още отделения за лични вещи, включително под централния подлакътник и под скоростния лост. На дъното на централната конзола има ниша за безжично зареждане на мобилни телефони, която се затваря с капак и също може да помести някои малки предмети. При наличие на опционален панорамен покрив слънчевата светлина влиза на щедри дози в кабината, а за отварянето му не се отнема от пространството над главите на пътниците.

По отношение на задвижването Peugeot предлага различни двигатели, включително електрически. Моторите с вътрешно горене са оборудвани с филтър за твърди частици и Strat-Stop система. Като алтернатива на традиционната механична трансмисия е наличен модерен 8-степенен автоматик. Бензиновите двигатели са с 3 цилиндъра, работен обем 1,2 л и мощност 100, 130 и 155 к.с. Дизеловите модели разполагат с ресурс 102 и 130 к.с. от 1,5-литров комън-рейл мотор. Водачът може да избере режим на шофиране – стандартен, икономичен или спортен. Отсъствието на система 4х4 се компенсира от технологията Grip Control, която увеличава сцеплението на задвижващите предни колела върху различен тип настилки.

Електрическият вариант е оборудван с двигател с мощност 136 к.с. и въртящ момент 260 Нм. Батерията с капацитет 50 киловатчаса осигурява пробег до 310 км с едно зареждане по новия цикъл на измерване WLTP. Батерията е разположена в пода, за да не отнема място от купето и багажника, и има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет. Водачът може да избере между два режима за възстановяване на енергията при спиране. Стандартният режим наподобява на шофирането на автомобил с конвенционален двигател. А режимът за ускорена рекуперация на енергията променя настройките на педала на газта – когато върху него няма натиск, скоростта намалява и реално педалът може да служи и за спирачка. Така електрическият модел със светещо лъвче в емблемата осигурява едно съвсем различно шофиране. Истински лъвски скок към движение на ток.

 

3D кокпит и дисплей с размер до 10 инча

В новия модел Peugeot 2008 водачът се настанява в усъвършенстван i-Cockpit с добавката 3D, маркираща специфичното изображение на данните пред очите му. Над компактния волан е разположено контролното табло, което (според оборудването) прожектира информацията пред погледа на шофьора като холограма. Индикациите са динамични и анимирани – те се приближават към очите в зависимост от това колко са важни, като по този начин увеличават бързината на реакция у водача.

На централната конзола е инсталиран цветен сензорен екран, чийто размер достига до 10 инча. Под него, за по-лесна работа с различните системи, се намират сензорни бутони до лостчетата за превключване. Специфично е и оформлението на скоростния лост, който по електронен път предава командите за управление на предавките на 8-степенната автоматична трансмисия.

Високо оборудваните версии GT Line и GT разполагат с изцяло LED фарове, комбинирани с три вертикални LED ивици във формата на нокти като дневни светлини, 18-инчови джанти и премиум акценти в интериора като алуминиеви педали.

 

Електронни системи помагат на водача

Новият модел Peugeot 2008 предлага широк спектър от системи за свързаност, развлечения и асистенция при шофиране. Пакетът Drive Assist съчетава редица функции, които облекчават работата на водача. Електрониката следи мъртвата зона на видимост, чете пътните знаци, автоматично включва дългите светлини, предупреждава шофьора при натрупана умора и при неволно пресичане на маркировката, като се подпомага придържането в лентата на движение.

Новата система за аварийно спиране при опасност от сблъсък „улавя“ на светло и на тъмно движещи се пешеходци и колоездачи, като функционира при скорост от 5 до 140 км/ч. Автоматичната трансмисия и адаптивният круиз контрол с функция Stop-Go освобождават водача от задължението да коригира скоростта в зависимост от превозното средство отпред - реално електрониката управлява газта и спирачките. Асистент за автоматично паркиране направлява волана при влизане и излизане от паркомястото, без да е необходимо от голямо разстояние между паркираните встрани автомобили.

Свързването на смартфони се извършва чрез функция Mirror Screen, която копира екрана на телефона върху дисплея на автомобила и улеснява работата с различните функции на апарата. Наред с възможността за безжично зареждане, са налични и USB портове – до 4 броя в зависимост от оборудването.

Свързана 3D навигация от ТомТом работи с данни в реално време и преизчислява автоматично маршрутите според трафика. За почитателите на добрия саунд се предлага хайтек аудио от Focal.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили