Изготвя се анализ и се набелязват мерки за справяне с конкуренцията
Над 2% спад на туристи от ключови за България пазари като Русия и Германия отчита Министерството на туризма, следейки ранните записвания на туроператорите. Това заяви в четвъртък във Велико Търново министър Николина Ангелова.
Тя обясни, че страната е заложила 12,5 млн. лв. за реклама тази година.
Заради спада с 2% през настоящия сезон, Министерството извършва анализ, а през септември ще бъдат обявени и мерките, които ще се предприемат, за да преборим конкуренцията. Тя е основно в лицето на страни като Турция, Египет, Тунис, Хърватска, Събрия, Гърция и Испания, където държава сериозно субсидира сектора, подчерта Ангелкова.
„Причината е сериозното субсидиране, което тези държави правят в сектора. Нашите преки конкуренти субсидират, както седалките в чартърните полети, така и самите туроператори и хотелиери. Някои държави дават по 15 евро на туроператорите за турист, за да пренощува тай в дадена дестинация. При такова сериозно подпомагане конкуренцията става изключително трудна. Да не забравяме и стабилния курс на рублата спрямо турския пазар, което касаеше отминаващия вече зимен сезон.” – анализира министър Ангелкова.
Днес в старата столица пред министри, кметове и туроператори от 23 руски региона министърът на туризма ще представи водещи дестинации у нас.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш