Министър Ангелкова на дискусия на „Труд“: Чакаме 10 милиона туристи

Големите световни туроператори планират повече чартъри, с които ще удължат летния сезон

Решават за спа маршрутите до края на септември

10 милиона туристи годишно ще посрещне страната ни, ако не през тази година, то през следващата. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в организирана съвместно от ведомството и „Труд“ кръгла маса във Велинград.

На дискусията представители на бизнеса, местните власти и експерти обсъдиха възможностите за промотиране и обхвата на един от новите 7 балнео и спа маршрута – дестинация „Родопи“. Събитието бе част от честването на 70 години от обявяването на Велинград за град и 10 години от престижната награда – „Балканска спа столица“.

В дестинация „Родопска“ освен Велинград са включени още Белово, Варвара, Ракитово, Нареченски минерални бани, Беденски минерални бани, Девин, Михалково, Баните (Смолян).

Целта на проекта е да се насърчи специализираният туризъм и да бъдат привлечени повече посетители през четирите сезона, обясни министър Ангелкова. Тя подчерта, че през миналата година в местата за настаняване в общината са пренощували близо 230 000 туристи, а реализираните нощувки са 571 000.

Ръстът и по двата показателя е над 20 на сто. Най-голям интерес към спа ваканциите във Велинград има страна от гости от Израел, съседните държави, Русия, Германия, Великобритания, Италия, Франция, САЩ и Испания, заяви Ангелкова.

Кметът на Велинград д-р Костадин Коев бе категоричен, че с помощта на министерството за промоция на дестинацията и разработването на новите 7 спа маршрута се надява тази положителна тенденция да се запази и градът да посреща все повече туристи. Освен с минерална вода вие разполагате и с много културни обекти, които да допълнят спа почивката и с пътешествие в историята, категоричен бе зам.-министърът на културата Румен Димитров.

Обсъждането на обхвата и маркетинговите наименования на спа дестинациите ще продължи до края на септември и всеки може да изпрати предложенията си за корекции или развитие на идеите по електронната поща до експертите в Министерството на туризма. За промотиране на дестинациите ще бъдат изработени рекламни материали и брошури, а промоцията им ще се случва и онлайн.

В подкрепа на политиката си за утвърждаване на страната ни като целогодишна, 4-сезонна дестинация, се водят разговори с големи световни туроператори за удължаване на летния сезон. Възможно е догодина чартърните полети към родното море да започнат още през април, обясни Ангелкова. Тя припомни,че приходите от международния туризъм за първите 7 месеца бележат ръст от 9,7 на сто и са достигнали 1,3 млрд. евро.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Туризъм