Много спортна комбинация

Новото Volvo V60 показва предимствата на комбитата пред SUV-овете

new-v60-exterior-17

Сигурни като банков трезор, уютни като собствен дом и устойчиви на времето като пирамидите – добрият имидж на автомобилите с марка Volvo е граден с десетилетия и всеки модел трябва да го затвърждава. Новото Volvo V60 има всички предпоставки да се справи успешно с тази задача. Нещо повече – комбито от средния клас може да бетонира славата на шведската компания като създател на практични семейни коли. Тази традиция започва още през 1953 г. с пускането на първия такъв автомобил на марката - Duett. Оттогава Volvo има произведени над 6 милиона комбита и голяма част от тях продължават да служат вярно на своите собственици като в прословутата реклама: „Не си купувайте Volvo, ще ви надживее...“

Който днес има намерение да си купи кола с голям багажник, е изправен пред дилема – комби или SUV? Новото Volvo V60 разкрива по най-добрия начин предимствата на комбитата. Те возят много комфортно, пъргави са в завоите, харчат по-малко гориво и се паркират лесно в ограниченото пространство в големия град. За външния вид преценката е субективна, но едва ли ще се намери автомобилен естет, който да направи забележки по дизайна на V60. Модерна визия, хармонични пропорции и динамично излъчване се набиват в очи от пръв поглед към новото комби.

26-2-6kol

Каросерията е устремена напред като стрела. Пътническата клетка е изтеглена максимално назад, предницата е дълга и ниска, с внушителна вертикална решетка и тесни фарове, в които блестят дневните LED светлини в типичната за Volvo форма на чука на Тор, герой от скандинавската митология. В кабината цари лукс и ред. Спортно оформените седалки са комфортни и предлагат добра странична опора, масажна функция, както и удължаваща се платформа за седене за по-голямо удобство на дълъг път. Тунелът между предните места е висок и внушителен, но отзад липсва и на втория ред има много пространство за пасажерите.

26-3-6kol

Изборът от двигатели при пазарния старт е между два двулитрови агрегата с 4 цилиндъра с еко норма Евро 6d, тъй като Volvo се отказва от по-големи работни обеми. Бензиновият мотор е с мощност 310 конски сили и серийно е свързан със задвижване на четирите колела и 8-степенна автоматична трансмисия. Този вариант показва колко динамично може да се пътува с една кола с голям багажник, предназначена за семейно ползване. Нетърпеливите 310 коня под капака само чакат команда с педала на газта, за да се втурнат напред и да превземат лявата лента на магистралата. При по-високи обороти двигателят произвежда характерен спортен саунд, но без да дразни тъпанчетата, тъй като кабината е отлично изолирана. Това е звуков сигнал за една солидна моторизация.

沃尔沃全新V60内饰

В дизеловите варианти D3 и D4 е инсталиран двулитров комън рейл с мощност съответно 150 и 190 конски сили. Тези моторизации правят впечатления с отличната си хармония и култивирана работа. Много е жалко, че V60 е последният нов модел на Volvo с дизелови версии. Занапред шведският производител ще залага на електрически и хибридни модели, каквито ще се включат и в гамата на V60. Дизеловото комби може да е оборудвано с механична или с автоматична трансмисия и се представя образцово на пътя благодарение на високия въртящ момент. Човек веднага усеща това, което очаква от един луксозен лек автомобил в средния клас – приятно стегната возия, комфортна кабина и предимството да седиш ниско до асфалта и да усещаш директно връзката с пътя.

沃尔沃全新V60内饰

Голям багажник с електрическа врата

На външен вид новото Volvo V60 прилича на по-голямото комби V90, но при внимателна съпоставка личи, че двата автомобила са много различни. По-компактният модел предлага по-разумно съчетание от лукс и пространство. В сравнение с предишното поколение дължината е увеличена с 12 см до 4,76 м и така Volvo V60 е само с 18 см по-късо от V90. Междуосното разстояние от 2,87 м е гаранция, че пътниците и отпред и отзад имат предостатъчно място.

沃尔沃全新V60外观

Багажникът на V60 побира 529 л, а при сгъване на облегалките товарният обем става 1441 л. Вратата е голяма, отваря се с електрически механизъм, а товарният ръб е нисък. Предлагат се различни аксесоари за превоз на по-големи предмети като каяци и велосипеди. Така новото комби е подготвено да задоволи широк спектър от капризи на своя собственик.

Автопилот за магистралата

Напредъкът на автомобилните технологии проличава тогава, когато Volvo V60 стъпи на магистрала. Тогава водачът може да активира пилотиращите функции за автоматично движение и да остави колата сама да завива, намалява и ускорява. Това е резултат от работата на няколко асистиращи системи – за поддържане на избраната лента и адаптивния круиз контрол. В момента, в който автомобилът доближи маркировката, очертаваща лентата, траекторията му се коригира автоматично. При задаване на скоростта за круизконтрола водачът определя и дистанцията до превозното средство отпред. При приближаване на друго превозно средство, темпото се намалява автоматично, за да се поддържа избраното разстояние. След изпреварване скоростта се възстановява до предварително фиксираната в круизконтрола.

26-1-6kol

Водачът може да разчита на тези високи технологии, но не бива да се осланя само на тях. Ако сензорите отчетат, че шофьорът е прекалено разсеян, веднага се подава предупредителен сигнал и автоматичните функции се изключват. Сигурността винаги е била приоритет №1 на Volvo, а амбициозната цел на шефовете на компанията в момента е да направят така, че след 2020 г. никой да не загива или да бъде раняван сериозно при инцидент с кола от марката. Стъпка в тази посока е системата за автоматично спиране, която не само предотвратява челни сблъсъци, но и инциденти при движение за заден ход, когато видимостта е силно увеличена. Сензорите на Volvo V60 разпознават на тъмно и на светло животни, пешеходци и велосипедисти на пътя.

Шведският автомобил дава възможност за ползване на най-модерните комуникационни технологии. Тези функции се управляват от големия цветен сензорен екран на централната конзола, откъдето се влиза във всички менюта. Изцяло дигитален е и контролният прибор зад волана, а за по-голямо удобство водачът разполага и с Head-Up дисплей на нивото на очите.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили