Моника Белучи: Италианското кино е по-секси от Холивуд

Прелестната актриса търси хорър тръпки в Nekromancer

Бръчките не могат да заличат и помрачат истинската красота

Изиграх момиче на Бонд на 50 години. Бях най-възрастната актриса, правила подобно нещо. Не виждам нищо притеснително в това

Италианското изкушение Моника Белучи продължава да заслужава своята слава на една от най-красивите и възбуждащи актриси на планетата. Тя е икона на топлата женственост и древната европейска сексуалност.

Белучи е една от звездите, които успешно преминават от модната индустрия в киното. Като млада тя учи право в университета в Перуджа, но през 1988 г. се мести в Милано и подписва договор с модната агенция Elite Model Management. Изключителната красота на Белучи не остава незабелязана и скоро тя става една от най-известните манекенки в Италия, Париж и Ню Йорк. Както много други европейски екранни икони преди нея, Моника решава да се пробва в киното. Записва се на курсове по актьорско майсторство, започва с малки роли и постепенно се превръща в секс символ на седмото изкуство. Участва в заглавия като “Дракула”, “Малена”, “Необратимо”, “Матрицата: Презареждане”, “Апартаментът”, “Доберман”, “Братството на вълците”, Страстите Христови”, “Баария”, “Астерикс и Обеликс: Мисия Клеопатра” и др. Моника е космополитна кино звезда. Говори италиански, английски и френски и редовно участва с главни роли във филми и на трите езика.Има две дъщери от колегата си Венсан Касел - Дева и Леони. Моника и Венсан се разведоха през 2013-а след 14 години брак.

Тази година излизат два филма с нейно участие – трилърът “Паяк в мрежата” и научно-фантастичния хорър “Nekromancer”.

- Моника, какво Ви привлече към мрачния проект “Nekromancer”?

- Сценарият ме спечели с изобилието от жанрови кодове и естетически провокации. Обичам такива филми. Публиката ме познава с романтични произведения като “Малена”, но аз винаги съм имала слабост към мрачните, мъжки и тежки филми. Такива са “Доберман”, “Братството на вълците”, “Необратимо”. А “Nekromancer” е много интересен и авангарден проект. Със сигурност ще се понрави на хорър феновете, а и не само на тях.

- Всъщност, Вашата кариера започва с малка роля в готическата драма “Дракула”. Как беше това преживяване?

- Беше невероятно преживяване. Декорите на този филм бяха като мрачна приказка. Всичко се усещаше толкова сюрреалистично. Аз страшно много се забавлявах с ролята на една от кръвопиещите булки на Дракула. Франсис Форд Копола ми даде шанс с тази малка роля в “Дракула”. Няма да забравя този момент. Чувствах се изключително удовлетворена в професионален план. Когато филмът излезе отидох и останах омагьосана от естетиката на творбата. Ефектите, операторската работа, музиката... Толкова пленителен и запомнящ се филм. Радвам се, че това беше една от първите ми авантюри в невероятния свят на киното.

- Вие сте главна героиня и в една от най-скандалните и обсъждани филмови сцени за последните 20 години. Става въпрос за бруталното изнасилване в “Необратимо”, предизвикало бурни реакции по време на премиерната прожекция на фестивала в Кан. Какви са спомените Ви за скандала тогава?

- О, да, беше голям фурор. Сцената с изнасилването в “Необратимо” на Гаспар Ное беше едно от най-трудните неща, които някога съм правила, но си струваше. Реакциите на публиката и до днес го доказват. Филмът поляризира мненията и това е неговата цел. Ное никога не е крил, че желае да провокира, да накара хората да се гневят, да се чувстват неудобно, да си задават въпроси. За мен “Необратимо” е страшно важен и влиятелен арт филм, смел експеримент. Сцената с изнасилването действително беше извънредно предизвикателен и труден материал за заснемане. Трябваше да изразя екстремна болка, отчаяние, агония, гняв, безпомощност. В един кадър. В продължение на над десет минути. Беше страшно от една страна и вълнуващо от друга – от гледна точка на моето призвание на актриса. Не съжалявам, че участвах в художествения експеримент на Ное. Киномани от цял свят и до днес обсъждат разпалено “Необратимо”.

- Каква е разликата между европейското кино и Холивуд?

- Обичам Америка и американското кино, но Холивуд може да бъде твърде ограничаващ, потребителски, корпоративен. Особено големите филми, които са предназначени за най-широката публика и трябва на всяка цена да направят някаква печалба. Правят се демографски изследвания, всичко се калкулира, до последната минута и последния долар. В европейското кино има повече романтика, свобода и творчески бунт. Италианското кино е основано на страст, емоции и смели художествени търсения. И е доста по-секси от Холивуд.

- Вие сте смятана за една от най-красивите жени на Земята. Как гледате на тези класации?

- Щастлива съм, но не бих взимала подобни класации твърде насериозно. Красотата има реални, но и абстрактни измерения. Колкото повече живея, толкова по-сигурна съм в това. Възрастта не трябва да ни притеснява. Бръчките не могат да заличат и помрачат истинската красота.

Аз например, изиграх момиче на Бонд на 50 години. Бях най-възрастната актриса, правила подобно нещо. Не виждам нищо притеснително в това. А и аз съм наследила гените на моята баба. Тя е била невероятно силна жена. Отгледала е пет деца в тежкия период след войната и е останала боец до края на живота си. И никога не е пропускала да се издокара и да отиде в неделя на църква.

- Кои са Вашите тайни за превъзходен външен вид?

- Червилото е инструмент за извършване на магически трансформации. За мен червилото е най-ценното оръжие в комплекта с гримове на една жена и ключ към разкошен външен вид. То има силата да преобразява външността и настроението на човека, който го носи. Червилото разкрасява и възбужда възхищението на околните.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Коментари