Най-бързият автомобил вдига 482 км/ч и струва 1,6 млн. долара

1622 конски сили изстрелват щатската машина до 300 км/ч за по-малко от 10 секунди

Коя е най-бързата кола? През 2005 г. Bugatti Veyron (1001 к.с.) постави рекорд със скорост 412 км/ч. Две години по-късно американската “стрела” SSC Ultimate Aero TT (1300 к.с.) вдигна 413 км/ч. След още три години Bugatti си върна най-доброто постижение с наточения Veyron Super Sport (1200 к.с.) – 431 км/ч. Тази есен обаче Koenigsegg Agera RS (1360 к.с.) натри носовете на всички с 447 км/ч. Но и този рекорд няма да се задържи дълго, защото американското тунинг ателие Hennessey създадe първия сериен автомобил, който ще развие 300 мили в час, което означава 483 км/ч.

За собствениците на супербързи и скъпи спортни коли в Европа едва ли е от голямо значение дали развиват 438 км/ч или 483 км/ч. Но в Щатите максимална скорост 300 мили в час и означава много. Нито един сериен модел не е преминавал тази граница. Първата кола с такива способности е новият Venom F5 на тексаската фирма Hennessey, която досега не бе създавала изцяло собствен автомобил. Производителят обещава, че ще постига максимална скорост 301 мили в час, но това трябва да се докаже в реални условия. И новият модел Bugatti Chiron (1500 к.с.) хипотетично може да вдигне 463 км/ч, но не е проверено и максималната скорост е ограничена до 420 км/ч по електронен път.

Моделното означение F5 в името на Venom е взаимствано от американски свръхзвуков боен самолет. За да “летят” и по асфалта, щатските конструктори залагат на любимия си двигател V8 с безумно голям работен обем от 7000 кубика, който генерира мощност 1622 конски сили. Два турбокомпресора нагнетяват възхух в осемте цилиндъра, макар че първоначалната идея на инженерите е била да инсталират 4 турбини (колкото има Bugatti). Стремежът да се пести всеки килограм от теглото на автомобила е довел до отпадането на два от планираните четири компресора. Въпреки чудовищния си централно разположен мотор колата тежи само 1338 кг, тъй като почти цялата конструкция е изработена от леки материали като карбон.

Гигантската тяга със силата на 1622 коня се изпраща към задните колела през автоматична 7-степенна скоростна кутия. Мощна система за тракшън контрол има задачата да спаси гумите от изгаряне при подаване на газ. При ударно ускорение електронният контрол на сцеплението функционира поне до 200 км/ч. При спринт от място Venom F5 би трудно ще се откъсне пред конкурентите Bugatti и Koenigsegg, които използват по-ефективно, но и по-тежко задвижване на четирите колела. Но при екстремно висока скорост леката и обтекаема американска кола ще има предимство.

За такива автомобили са задължителни мощните карбонови спирачки, както и активните аеродинамични компоненти. При покачване на скоростта въздушните отвори в предната част се затварят, а задният спойлер се издига нагоре, за да осигури натиск на колелата към асфалта. Теоретично спринтът от 0 до 300 км/ч би трябвало да продължи под 10 секунди, а до 400 км/ч – под 30 секунди.

С подобна бързина се очаква да бъдат изкупени всички 25 екземпляра Venom F5, които ще бъдат произведени. И по цена американската кола бие Bugatti, защото е значително по-евтина и струва “само” 1,6 милиона долара.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили