Най-мощният дизел в Европа

Audi SQ8 разполага с 435 коня и спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди

Осем цилиндъра, четири хиляди кубика, един електрически и два турбо компресора, произвеждащи 435 конски сили ще стъпят на пътя в края на лятото под предния капак на Audi SQ8. Това е най-мощният сериен дизелов автомобил в Европа, който разполага с 14 коня повече от техническия си „братовчед” Volkswagen Touareg.

Високият ресурс и ниският разход на гориво (7,8 л в смесен цикъл) се дължат на различни хайтек решения, с които инженерите на Audi защитават каузата, че дизеловият мотор е най-разумното средство за задвижване на голям и луксозен SUV автомобил. Към мощността от 435 конски сили трябва да се добави удивителния въртящ момент от 900 Нм, който е на разположение на водача в диапазона от 1250 до 3250 оборота. Тези параметри осигуряват на Audi SQ8 динамиката на спортна кола, която елиминира дори най-малките съмнения за турбо дупка и при докосване на газта се втурва напред с устремно ускорение. За 4,8 секунди моделът набира от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Дизеловият двигател 4,0 TDI е свързанс 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic с хидравличен преобразувател на въртящия момент и система Quattro за постоянно задвижване на четирите колела. Електрически задвижван компресор допълва работата на двата турбокомпресора при ускорение и в ниския диапазон на оборотите, за да разгърне моторът спонтанно огромния си потенциал при всяко натискане на газта.

Електрическият компресор се захранва от 48-волтова бордова мрежа, на която работи „меката” хибридна система. Тя включва и стартер-генератор с ремъчно задвижване, натоварен с функцията да акумулира енергия при спиране и да я съхранява в литиево-йонна батерия. Хибридната технология спомага консумацията на гориво да се намали с около 0,5 л при всекидневна употреба. Така Audi SQ8 постига разход на гориво 7,8 л в смесен цикъл и отделяни 204-205 гр въглероден диоксид по новия реалистичен цикъл на измерване WLTP.

Серийно моделът разполага със система за избор на режим на шофиране и адаптивно пневматично окачване с променливи настройки на амортисьорите. Пневматиката променя клиренса в диапазон до 9 см за по-добро представяне на различни терени с различна височина на автомобила. Опционално се предлага спортен диференциал на задния мост. При бързо преминаване в завои той разпределя променливо въртящия момент между задните колела и повишава ефективността на системата Quattro със самоблокиращ централен диференциал. При нормални условия тягата на двигателя се разпределя в съотношение 40:60 между предния и задния мост, като това може да се променя до 70:30 и 15:18 в зависимост от условията.

По желание на купувача Audi SQ8 може да бъде оборудвано и със система за завиване с всички колела. Тази опция подобрява маневреността при ниска скорост и стабилното следване на траекторията при високо темпо. При движение до 60 км/ч задните колела леко се завъртат в противоположна посока на предните, а над 60 км/ч започват леко да завиват заедно с предните.

За по-висок комфорт на пътниците се грижи система за стабилизиране на каросерията при бързо каране в завои. На предния и задния мост е инсталиран по един електромотор, който регулира стабилизиращите щанги и в резултат се намалява клатенето и страничното накланяне.

 

 

Ефектна визия със спортни елементи

На външен вид върховият дизелов модел Audi SQ8 с мощност 435 к.с. се отличава с редица елементи, които подчертават неговия спортен характер със силует на SUV купе. Решетката е получила структурирани вертикални елементи и е обградена от матово-сребриста рамка. Защитните панели в долната част на броните са контрастен сребрист цвят, като подчертават мускулестите форми, големите въздухозаборници отпред и двойните ауспухови накрайници отзад.

Стандартните за модела джанти са с диаметър 21 инча, но се предлагат и по-големи с размер 22 инча. Широчината на каросерията се възприема по-осезаемо благодарение на свързващата светлинна ивица между задните светлини и черната линия над дифузьора. LED светлините с автоматично управление са част от серийното оборудване, опционално може да се поръча матрична технология.

В кабината преобладават тъмни цветове, подходящи за спортен модел. Спортните седалки са декорирани с S елементи и контрастни шевове. Купувачите могат да конфигурират автомобила си със седалки с интегрирани подглавници, по-големи странични опори, както и с функции за климатизация и масаж. Въпрос на избор са и апликациите – от матов релефен алуминий, карбон или ясенова дървесина.

 

 

Дигитален кокпит и хайтек свързаност

Новото Audi SQ8 TDI е оборудвано с изцяло дигитален кокпит със специфичен S дизайн и червени детайли. Водачът може да избере спортен стил на изображението, при който оборотомерът се показва под формата на ъгловата графика и се дават показания в реално време на наличния като проценти в конкретната ситуация запас от мощност и въртящ момент.

Различните функции на борда се управляват от два големи сензорни екрана или с гласови команди. Софтуерът разпознава въпроси от свободната всекидневна реч, а отговорите идват от наличната база данни или от връзката с голям обем информация, базирана в облак. Нова е гласовата услуга Alex на Amazon, която е интегрирана в мултимедийната система.

Чрез иновативната навигационна система и бързия пренос на данни автомобилът се превръща в точка за безжичен интернет и ползване на онлайн услугите на Audi. Планирането на маршрути се улеснява от смарт функции като например „познаването” на предпочитанията на водача и избора на пътища според неговия вкус. Информация за трафика в реално време идва благодарение на данните и от други автомобили на Audi, както и от най-новата услуга – информация за светофарите. Тази система се предлага във все повече европейски градове. С помощта на свързване с инфраструктурата на съответното населено място, автомобилът получава данни от сървъра за управление на светофарните уредби и според нея водачът получава съвет каква скорост да избере, за да „улови” зелената фаза.

Като истински флагман на SUV гамата на Audi, новият SQ8 разполага с всички разработени от компанията системи за асистенция, безопасност и комфорт. Адаптивният круиз контрол е разширен с функции за задръстване и смяна на лентата. В добавка работят и системи за кръстовища, за разпознаване на приближаващи отзад обекти и камери за наблюдение на целия периметър около превозното средство.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили