Най-мощният сериен джип

Не всеки джип е за офроуд. Дори когато става дума за представител на култовата американска марка Jeep от щата Охайо, чието име е станало нарицателно за високопроходими автомобили. Нейният флагман Jeep Grand Cherokee отдавна е известен с качествата си да броди там, където няма асфалт. Но и на хубавите пътища всъдеходът показва върхова форма и със своята бързина слага в малкия си джоб най-добрите „спринтьори” сред конкурентите. Фабрично тунингованите германски машини Mercedes AMG GLS 63 и BMW X6 М трябва да паркират в гаража, когато на пътя излезе новият шампион по мощност сред серийните SUV модели Jeep Grand Cherokee Trackhawk. „Индианецът” захапва асфалта със силата на 717 коня и отнема титлата в спринтовите дисциплини от най-луксозния и най-бърз SUV автомобил досега Bentley Bentayga, който разполага с 608 конски сили и ускорява за 4,1 секунди от 0 до 100 км/ч.

Когато цифрите говорят, боговете мълчат. Ето какво казват цифрите за американската ракета Grand Cherokee Trackhawk. С мощност 717 конски сили и максимален въртящ момент 875 Nm върховият Jeep постига максимална скорост 290 км/ч, а само 3,5 секунди отнема ускорението от 0 до 96 км/ч (това са данни от щатските нормативи 0-60 мили в час, все още липсват европейски измервания 0-100 км/ч). Под предния капак ръмжи наточеният 6,2-литров двигател V8 от Dodge Challеnger Hellcat, който изпраща чудовищната си тяга към четирите колела, обути в 20-инчови гуми с размер 295/45. Моторът е толкова мощен, че превръща ламаринения гигант с дължина 4,82 м и тегло 2,4 тона в спортна кола, която схрусква за закуска „зверове” като Mercedes AMG GLS 63 (585 конски сили) и BMW Х6 M (575 конски сили).

Блестящият лак на Jeep Grand Cherokee Trackhawk може да бъде покрит с прах и кал, ако автомобилът излезе от асфалта и поеме по офроуд маршрути. Но едва ли бъдещите собственици ще рискуват да надраскат лъскавата ламаринена кожа на този пакет мускули с приключения по тежки терени. Окачването на Trackhawk е снижено с 2,5 см в сравнение със стандартните модели Grand Cherokee за по-добра аеродинамика при високи скорости. Двойното предаване с електронно управляем диференциал гарантира оптимално сцепление, като разпределя въртящия момент между предната и задната ос в променливо съотношение до 30:70. Водачът избира между пет режима на шофиране - автоматичен, спортен, пистов, за сняг и за теглене (прикаченият товар може да бъде с тегло до 3,3 тона).

Осемстепенната автоматична трансмисия е адаптирана към високата мощност на мотора, като сменя предавките само за 168 милисекунди в режима за каране на писта. Спирачките Brembo с 400-милиметрови дискове също се представят на ниво и се нуждаят от дистанция 34,7 м, за да укротят автомобила от 100 км/ч до пълен покой. При потегляне с пълна газ се активира системата за бърз старт, която предотвратява превъртане на колелата и износване на гумите.

Интериорът отговаря на екстремните възможности на Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Водачът държи скосен спортен волан, а пътниците потъват в разкоша на изцяло кожен салон. Аудиосистемата Harman Kardon с мощност 825 вата бълва кристален звук през 19 тонколони и 2 суббуфера и може да заглуши грохота от компресорния двигател V8 при пълно натоварване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили