Най-умната малка кола

Fiesta разпознава пешеходци на тъмно, предотвратява катастрофи и не позволява удари при паркиране

41 години история, 7 поколения, 17 милиона произведени екземпляра, първо място  в класацията на най-продаваните малки коли в Европа – Ford Fiesta е най-успешният и най-важният модел за марката на континента. Пазарът го поглъща лакомо като топъл хляб, а експертите непрекъснато му присъждат  награди. Понятието масов автомобил му приляга също толкова добре, колкото и на първия такъв в историята – легендарният Ford T, изобретен в началото на миналия век от основателя на компанията Хенри Форд. Негови са думите, че „всичко може да бъде направено по-добре, отколкото е правено до момента”. Сякаш от тях са се ръководили наследниците му в ръководството на фирмата, когато са работили върху новата, осма поред генерация на Fiesta. Колкото и да е добър досегашният модел, новият е още по-добър.

40-1-6kol

По-голяма, по-модерна, по-практична, по-динамична, по-технологична – всичко това се отнася с пълна сила за новото издание на любимата градска кола на европейците. Тя е конструирана и произведена изцяло в Кьолн и на практика е единственият масов модел в сегмента, който с основание носи престижния етикет Made in Germany. За сравнение VW Polo се сглобява в Памплона, Audi A1 – в Брюксел, Mini – в Оксфорд, а при Opel Corsa производството е поделено между испанския град Сарагоса и немския Айзенах.

40-2-6kol

Това, което конструкторите са направили по-добре при новата Fiesta, е свързано отчасти с дизайна, но най-вече с вътрешното пространство, комфорта и електрониката. Хубавите двигатели и динамичното пътно поведение и досега са били силни качества на градския автомобил. Неговите създатели се гордеят, че това е технологично най-усъвършенстваната технологически масова малка кола на пазара в Европа, защото притежава най-модерния набор от системи в помощ на водача и функции за свързване. Съвременните асистиращи технологии функционират благодарение на работата на 2 камери, 3 радара и 12 ултразвукови сензори, които следят територията на 360 градуса около автомобила и наблюдават пътя отпред на разстояние до 130 метра (повече от дължината на игрището на футболен стадион).

40-3-6kol

Fiesta е първият модел на Ford с усъвършенстваната версия на Асистента за предотвратяване на сблъсъци и засичане на пешеходци на тъмно – функция, която „вижда” хората на пътя или в близост до него и които могат да пресекат траекторията на автомобила. Широкоъгълната камера помага за по-добро проследяване на движенията на пешеходците, като се използва светлината от фаровете. За първи път Fiesta разполага с активен асистент за перпендикулярно паркиране, който разпознава подходящи места и управлява маневрите, без водачът да върти волана. Ако шофьорът се разсее и не реагира на предупрежденията за близост и евентуален сблъсък при маневрирането, системата активира спирачките. Предлага се и асистент за автоматично излизане от място при успоредно паркиране и така Fiesta разтоварва максимално собствениците си от напрежението при паркиране в ограничените пространства в града.

40-5-6kol

Списъкът с нова електроника на борда продължава с системите за разпознаване на пътните знаци и ограниченията на скоростта (дори да са различни в отделни ленти) и за автоматични дълги светлини с „меко“ превключване без заслепяване. Общо 15 технологии помагат на водача да върши работата си зад волана, като в това число влизат адаптивен автопилот, следене на мъртвата зона, индикация за дистанция, предупреждения за страничен трафик, за напускане на лентата, за предстоящ сблъсък и др.

40-6-6kol

Новата Fiesta получава модерната комуникационно-развлекателна система SYNC3, която позволява на водача да използва прости разговорни команди, за да управлява аудиото, навигацията и свързаните смартфони. Само натискането на бутон и изричането на фрази като „I need a coffee“, „I need petrol“ или „I need to park” е достатъчно за локализирането чрез навигацията на близки заведения, бензиностанции, паркинги, гари, летища, хотели.

40-7-6kol

Макар че разполага с най-съвременните функции за връзка, комуникация и забавление, Fiesta не е само пътуващ „компютър“, а си остава една много приятна и удобна за каране кола. Основните пазарни обеми ще бъдат моторизирани с мнократно награждавания световен двигател на годината – с три цилиндъра, обем 1,0 л, турбопълнене и мощност 100, 125 или 140 конски сили. В дизеловите модели работи 1,5-литров комън рейл с 85 или 120 конски сили. Двата агрегата осигуряват отлична динамика и ефикасност, като се съчетават с изцяло нова 6-степенна механична скоростна кутия. Най-икономичният вариант изминава 100 км с 3,2 л гориво. Новото шаси осигурява по-добро сцепление с пътя в завои чрез електронно векторно разпределение на въртящия момент. Така Fiesta дава заявка да бъде не само герой на всекидневието при шофиране в населените места, но и да доставя удоволствие при извънградски пътувания.

По-лесен достъп до багажника

В студените месеци водачите на Fiesta могат да разчитат на отопляем волан – удобство, характерно за по-големите луксозни автомобили. Интериорът на новия модел е претърпял значително повече промени, отколкото външния дизайн. Също за първи път се предлага отварящ се стъклен покрив. На конзолата е инсталиран 8-инчов цветен сензорен екран тип таблет, който може да бъде управляван с докосване, с жестове „приплъзване“ и „прибиране“ с пръсти. В зависимост от оборудването се предлагат и по-малки екрани – с диаметър 6,5 инча и 4,2 инча. Почитателите на добрия звук ще бъдат изкушени от първата аудиосистема B&O в автомобил на Ford с мощност 675 вата, 10 говорителя, суббуфер в багажника и централна колона за средни честоти над арматурното табло.

40-10-6kol

По-широкият заден капак осигурява по-лесен достъп до багажника, а в пътническата кабина има повече пространство за лични вещи.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили