Натали Портман: Сериозните връзки са плашещи

Актрисата се насочи към режисурата

Винаги ще бъда критична към сензационалистките заглавия и преследването от папараци, което понякога си граничи с престъплението

Амос Оз ми направи впечатление на щедър и отворен към предизвикателства човек, който не се смути от факта, че нямах никакъв опит в режисурата и по това време бях на 27 години

За мен като актриса беше безценно да наблюдавам големите режисьори докато работят. Не исках да бъда просто изпълнителка и още докато бях режисирана от тях се опитвах да бъда активен участник в творческия и производствен процес и да се чувствам като част от създаването на филма. Още тогава знаех, че искам един ден да застана зад камерата

Натали Портман е една от най-успешните актриси за последните 20 години. Родена на 9 юни 1981г. в Йерусалим, Израел, семейството и? се премества в САЩ, когато е на три годинки. Натали Портман дебютира като актриса на 12-годишна възраст във филма на Люк Бесон „Леон“. През следващото десетилетие става една от най-известните млади изпълнителки в Холивуд като в същото време успява да влезе в Харвард и да следва психология. През 2011 г. Портман печели „Оскар“,„Златен глобус“, Наградата на гилдията на киноактьорите и наградата БАФТА в станалия култов арт трилър „Черният лебед“, режисиран от Дарън Аронофски. В последните години самата тя се насочи към режисурата и след много подготовка успя да заснеме своя мечгтан авторски проект „История за любов и мрак“, вдъхновен от едноименната книга на Амос Оз.

- Натали, как избрахте да екранизирате книгата „История за любов и мрак“?

- Четях романа за удоволствие като нормален консуматор на качествена литература и в един момент просто започнах да виждам кадрите. Страниците оживяваха в съзнанието ми като завършен филм – с композициите, движенията на камерата, ракурсите, гледните точи, лицата на актьорите и актрисите, преходите, монтажните връзки, музикалното оформление. Съзнанието ми продуцира завършено екранно произведение, стимулирано от преживяването с тази великолепна книга. Силно вярвам, че това се дължи най- много на невероятния писателски талант на Амос Оз. В същото време аз успях да се идентифицирам страшно силно с историите, които са разказани в романа, да почувствам връзката с образите и техните житейски арки. Усетих, че именно това е книгата, по която трябва да създам свой режисьорски филм.

- Как премина продукцията – трудно ли беше да застанете от другата страна на камерата?

- Много трудно и в същото време изключително интересно. Забавлявах се много и държа да отбележа, че имах топло и плодотворно сътрудничество с Амос Оз.

- Той лесно ли се съгласи да Ви даде правата за книгата?

- Първоначално се запознах с него през моите агенти, които уредиха да се срещна с него в Израел. Той веднага ми направи впечатление на щедър и отворен към предизвикателства човек, който не се смути от факта, че нямах никакъв опит в режисурата и по това време бях на 27 години. Няколко различни режисьори са му предлагали да превърнат книгата му във филм, но той е отказвал. За него беше важно в тази екранизация да няма лесни обяснения, да остане усещането за мистерия и да се даде свобода и възможност на публиката сама да изкове своята интерпретация за мотивациите на централните персонажи. За него беше излишно книгата да се редуцира до някаква форма на поп- психология.

- В своята тепърва започваща режисьорска кариера търсихте ли помощта на големи и доказани имена, с които сте работили като Дарън Аронофски, Терънс Малик и покойния Майк Никълс?

- Всички тези великолепни творци са допринесли страшно много за моето развитие като режисьор. Те ми даваха ценни съвети за кажи- речи всичко – от движенията на камерата, до постройката на кадрите и работата с актьорите. За мен като актриса беше безценно да ги наблюдавам докато работят. Не исках да бъда просто изпълнителка и още докато бях режисирана от тях се опитвах да бъда активен участник в творческия и производствен процес и да се чувствам като част от създаването на филма. Още тогава знаех, че искам един ден да застана зад камерата. Но най- ценна беше помощта по време на монтажа. Тогава става истинската магия и виждаш сглобяването на едно завършено цяло от множество разпокъсани и разпилени парчета, които често изглежда, че нямат връзка помежду си, но в монтажната се случва нещо магично.

- Вие не обичате да коментирате личния си живот и сте критична към медиите, които се ровят в интимното бельо на звездите. Още ли имате проблеми с папараците?

- Винаги ще бъда критична към сензационалистките заглавия и преследването от папараци, което понякога си граничи с престъплението. Едно е да се интересуваш от любовния живот на звездите, друго е да ги тормозиш. Сериозните връзки са плашещи и достатъчно трудни, и без да си постоянно в окото на медиите и да усешщаш стъпките на папараците зад гърба си. А когато прибавим това към уравнението става наистина трудно да имаш истински живот и пълноценно партньорство с обичания човек. Но аз засега успявам и се чувствам прекрасно в ролята.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Интервюта