НЗОК със странно обяснение за срива на пръстовата система

От Националната здравноосигурутелна каса (НЗОК) обясниха причината за тазсутрешния срив в системата за регистрация на пациентите в болничните заведения, която стартира едва преди два дни. От съобщение, разпространено от пресцентъра на здравната каса, става ясно, че "угасването" на системата е резултат от запълване на харддисковото пространство на сървърите заради прекалено голям обем постъпила информация.

"Във времевия интервал от 07:15 до 08:45 часа временно преустанови работа Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ. Проблемът възникна поради препълване на дисковото пространство, на което се съхраняват лог файловете на системата. Тези файлове съдържат само служебна информация за всяко обръщение към системата. Инцидентът се дължи на рязкото нарастване на обема на съхраняваната в лог файловете системна информация, който за вчерашния ден е надминал 25 GB", се казва в съобщението.

От НЗОК уверяват, че е създадена стройна организация, като в районните здравноосигурителни каси от 7 часа сутринта дежурят екипи, готови да реагират на възникнали проблеми. Екипите са информирали своевременно договорните партньори на институцията за възникналия проблем и са разпоредили във времето, в което не работи системата, хоспитализирането и дехоспитализирането на пациентите да се извършва по стария начин, с български лични документи.

В момента Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ работи нормално.

Предприети са мерки за автоматично ежедневно архивиране и изчистване на данните от лог файловете за предотвратяването на появата на проблеми от този вид в бъдеще.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България