Николай Нанков: ЕК обмисля единен фонд за пътна безопасност

България има нужда от 3 млрд. лв. за 2020-2030 г.

Европейската комисия обмисля създаването на единен фонд за пътна безопасност през периода 2020-2030 г., обяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по време на международна конференция „Пътна безопасност: Нови технологии и добри световни и европейски практики“. Нуждите на България към момента се изчисляват на около 3 млрд. лв. за мерки и дейности за безопасност на движението.

ЕК изисква на база на бъдещия дебат, който стартира от май, по темата "Стратегическа рамка за пътна безопасност", информация от всички страни от ЕС за това какви дейности в тази връзка ще бъдат предприети и какъв е необходимият за това ресурс. По темата "инфраструктура", в частта "пътна безопасност", подадохме мерки и дейности на стойност над 3 млрд. лева. От тях 2,6 млрд. лева са средства за пътна безопасност по съществуващите пътища и около 730 млн. лева са за тези, които се предвижда до 2030 г.- да бъдат изградени - автомагистрали, скоростни пътища, обясни Нанков.

Шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов съобщи, че освен за 33-километровия път Ботевград-Мездра, за който вече е пуснат търг, ще бъде пусната поръчка за Кресненското дефиле в края на април-началото на май. Идеята е през 2018 г. да започне и следващият етап от магистрала "Хемус" до Велико Търново и за пътя Русе-Бяла. Това са едни от най-опасните пътища в България.

По-късно днес министър Нанков ще даде начало на строителството на 9,3-километровото продължение на "Хемус" от Ябланица до Боаза.

От 2011-2017 г. в България на пътя има 4615 убити и 60 904 ранени, обяви секретарят на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата Алекси Кесяков. 207 от жертвите и 774 от ранените са деца.

Само за 2016 г. са изплатени 700 млн. лв. по застраховки "Гражданска отговорност" и "Каско". В това число не са включени медицинските разходи, а сумата, която губи България годишно заради катастрофите, е много по-голяма.

Началникът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски каза, че КАТ не събира данни как влияе на пътната безопасност състоянието на автомобилите и на пътищата. В отговор на въпрос той обясни, че тези данни идват в "Пътна полиция" чак в експертизите по досъдебните производства, които може да бъдат изготвени около година след катастрофата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България