Нискотарифните авиокомпании да продължат да стимилурат туризма

„Влиянието на нискотарифните авиокомпании върху потреблението на туристическите услуги послужи България да се превърне в привлекателна дестинация. Стремъж на всички нас е насочен към това страната ни да стане една конкурентна дестинация в света. Връзката между развитието на трансорта и туризма е безспорен. Нискотарифните полети преструктурират маршрути и имат значение за туристическото търсене. Избрахме тази тема, защото колкото по-развит е достъпът до определена дестинация, толкова по-посещавана е тя. Голяма част от пътуващите с нискотарифни авиокомпании избират дестинация заради ниската цена на билета, затова те са определящ фактор за туризма днес“.

Това коментира министърът на туризма Стела Балтова на дискусията „Как нискотарифните авиокомпании променят туристическото предлагане и търсене“ по време на международното изложение "Ваканция и СПА Експо".

На форума присъстват още Мариана Кирилова, маркетинг мениджър на „Летище София“, Димитър Попов, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), Деница Милосавлиевич, маркетинг експерт бизнес развитие във „Фрапорт туин стар еърпорт мендижмънт“.

"Тенденцията е нискотарифните авиокомпании да продължат да стимулират туризма. Ефектът от навлизането им е, че позволяват на голям брой туристи да пътуват в чужбина – соред данни за 2015 г. около 39% от гражданите в ЕС, които не са осъществили туристиччески пътувания, е заради липса на финанси. Затова точно нискотарифните превозвачи намаляват общата цена и дават възможност на туристите да пътуват с по-малко средства.

Общо 4 милиарда души са използвали нискотарифни самолетни компании през 2016 г., по данни на  Международната организация за гражданска авиация, заяви министър Балтова и уточни, че в Европа нискотарифните превозвачи са обслужили близо една трета от пътниците, с което изпреварваме Азия и Северна Америка. Според нея голяма част от посещенията на чуждестранните туристи у нас – 56 %, или 4 620 168 души са използвали нискобюджетни авиопревозвачи.

Балтова коментира, че нискотарифните полети са удобна алтернатива на автобусния и железопътния транспорт за средно отдалечените пазари и те имат по-голямо значение при по-кратите пътувания. „При този тип пътувания транспортните разходи на пътуването и съответно възможността за тяхното намаляване имат много по-голяма тежест при сформиране на крайната цена“, поясни тя.

По думите й за да се разработи самият продукт туристическите организации и бизнеса трябва да участват активно в този процес. "Привлекателността на дестинацията може да има различен характер, но тя трябва да отговаря на реалните нужди на пазара и естествената потребност на туриста", коментира Балтова.

 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес