Нов герой излиза на SUV сцената у нас

Mahindra XUV 500 предлага енергичен дизелов двигател, задвижване 4х4 и много място

Ако е вярна поговорката, че по дрехите посрещат, а по ума изпращат, първото впечатление от Mahindra XUV 500 предразполага за позитивно отношение към този слабо познат вид по нашите географски ширини. Ламариненият костюм на 7-местния автомобил е скроен по последна мода и това не е случайно. Но нека най-напред да го представим накратко. Това е един от трите предлагани в България модела на азиатския гигант Mahindra, другите два са пикап и по-малък SUV. Компанията продава нови коли у нас отскоро, като представи за първи път продуктите си пред широка публика на софийския автосалон през есента.

Съвременният дизайн и европейското лице на XUV 500 могат да бъдат обяснени с факта, че реномираното студио Pininfarina от 2015 г. е част от мегакомпанията Mahindra. Така че по оформлението на автомобила са работели дизайнери от класа и това личи от пръв поглед. Каросерията надхвърля обичайните компактни размери. Дължината е 5,59 м, височината – 1,79 м, а междуосието – 2,70 м.

Реално колата изглежда дори по-голяма най-вече заради високата и мускулеста задна част със силно подчертани арки на калниците. Черната радиаторна решетка е декорирана с хром и сякаш се слива с фаровете с дневни LED светлини в горната си част. Пътническата клетка е изтеглена назад това придава на автомобила динамично излъчване. Визията може да бъде и по-ефектна, ако бъдещите собственици заложат на опции като двуцветна каросерия с тонирани стъкла и 18-инчови джанти с черно матово покритие.

Mahindra XUV 500 се предлага у нас с четирицилиндров комън-рейл дизелов двигател с работен обем 2,2 л. Моторът генерира мощност от 140 к.с. и въртящ момент от 330 Нм в диапазона 1600 – 2800 оборота. Той е свързан с 6-степенна механична скоростна кутия, която спомага за спонтанното разгръщане на неговия ресурс. Първа предавка е сравнително къса и реално служи само за потегляне. Това е много полезно при движение в офроуд и замества понижаващата предавка, защото водачът разполага при ниска скорост с достатъчна тяга за преодоляване на тежки терени, без да се затормозява двигателят.

С просвет от 2,05 м и задвижване 4х4 автомобилът има добри възможности за шофиране извън асфалтираните пътища, за което допринася и ходовата част. Окачването отпред е тип макферсън, а отзад – многоточково със стабилизираща щанга. Настройките са за меко и комфортно возене с „поглъщане“ на неравностите по настилката. Лошите пътища се преодоляват много по-лесно в сравнение с повечето SUV-ове със стегнато окачване. Безпроблемно е и неизбежното качване по бордюри и тротоари при търсене на място за паркиране в големия град. Нещо интересно - сензорите на парктроника дават информация в сантиметри за оставащото разстояние до близките обекти.

Дизеловият двигател работи енергично и малко шумно при средни и високи обороти, но в същото време и щади горивото в големия 70-литров резервоар. При среден разход 7,4 л с едно зареждане могат да се изминат около 900 км, ако водачът не прекалява с натискането на газта.

 

 

В кабината има места за 7 пътници

Стандартно Mahindra XUV 500 разполага с места за 7 души в пътническата кабина, което дава възможност за ползване на данъчен кредит. Двете седалки на третия ред са сгънати в багажника, който в такава 5-местна конфигурация има вместимост 702 л. Ако в колата се настанят 7 пътници, багажният обем намалява до 93 л.

При необходимост могат да се превозват дълги и големи предмети, ако се сгънат и вторият и третият ред седалки. Тогава вместимостта за багаж нараства до 1512 л. Благодарение на високия таван в просторната кабина на третия ред могат да пътуват не само деца, но и възрастни хора.

Mahindra XUV 500 се предлага в три нива на оборудване, маркирани с означения W6, W8 и W10 в задната част на автомобила. Високо оборудваните модели разполагат с LED подсветка на праговете, кожена тапицерия, камера за заден ход, електрически люк на покрива и други удобства за пътниците.

Дори в базовата версия са включени много екстри като двузонов климатроник, круиз контрол, климатизирано отделение между предните седалки и завиващи фарове. За подобни глезотии при при други марки се плаща допълнително. В зависимост от изпълнението екранът на конзолата е с размер 6 или 7 инча. Топмоделът е оборудван с два допълнителни монитора в подглавниците на предните седалки.

 

 

Производителят е №1 на пазара в Индия

Макар че е слабо позната марка на масовия потребител у нас, Mahindra е мегакомпания, която оперира в 22 индустрии и дава работа на над 240 000 души, а стойността й възлиза на повече от 20 милиарда долара. Това е най-големият производител на автомобили в Индия и на трактори в целия свят. Освен това произвежда мотоциклети, плавателни съдове и самолети и оперира в областта на финансите, търговията, логистиката, инфраструктурата и строителството, туризма и информационните технологии.

70-годишната история на Mahindra започва непосредствено след Втората световна война със сглобяване на високопроходими автомобили по американски лиценз. Днешната автомобилна гама на марката включва 13 модела, като сред тях има и електромобили. Стратегията е да се предлагат добри продукти на изгодни цени. Mahindra е акционер в южнокорейския автопроизводител SSang Yong. Като компания майка на престижното дизайнерско студио Pininfarina осигурява инвестициите и за разработката на екстремни луксозни електрически коли за най-претенциозни и ексклузивни клиенти.

Любителите на моторните спортове знаят, че от създаването на електрическата „Формула Е“ през 2014 г. в нея участва Mahindra със собствен отбор. И двамата пилоти към днешна дата Жером Дамброзио и Паскал Верлайн са минали през „Формула 1“.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили