Огнян Ганев, собственик на „Dairy Food Bulgaria“: След първоначалния стрес вече започнахме постепенно възстановяване на нормалната работа

Днес ви срещаме с Огнян Ганев – собственик на „Dairy Food Bulgaria“, специализирана в производството и продажбата на млека и млечни изделия. Най-популярна марка млечни продукти на компанията е „Манчо и Румка“. Останалите търговски марки на компанията са: „Млека груп“, „Гостилица“, „Белчо и Сивушка“, „За Гости“ и „Дон Пицо“, под които се продават продукти екстра качество. Продуктите, произведени по БДС, са с името “Dura Terra”. Освен това се произвежда и продукция под търговски марки на клиенти. Съхраняването и разпределението на продуктите се осъществява от дистрибуционния център, намиращ се в гр. Севлиево, където работят над 100 души. Продуктите на фирмата могат да бъдат намерени на територията на цялата страна, както и в Австралия, Северна Америка, Азия и цяла Европа.

- Г-н Ганев, разкажете ни за Вашия бизнес?

- Началото бе поставено преди 24 години с малка козеферма. Постепенно се пренасочихме в млекоизкопуване и доставка на сурово мляко до различни млекопреработвателни предприятия. През 2002 г. година поставихме началото на наше собствено производство. Разполагахме със суровината, а по това време много сериозни предприятия, построени по времето на социализма, изнемогваха. Новите фабриканти-приватизатори не познаваха бизнеса и не можеха да се адаптират към новите пазарни условия. Така се озовахме в бившата „Сердика-Севлиево”. В началото бяхме под наем. Постепенно придобихме активите. В периода 2004-2007 г. реализирахме инвестиционен проект с финансовата подкрепа на програмата САПАРД. През 2008 г. година се появи сериозен инвеститор, който придоби предприятието и бизнеса от нас и скоро след това замени целия екип от мениджъри, които бяха хора с много опит, познаващи предприятието и работата си. Историята с неподготвени и непознаващи спецификата на бранша собственици и мениджъри се повтори и едва две години по-късно те изпаднаха в неплатежоспособност и фирмата беше обявена в несъстоятелност. Само година по-късно, след преговори с двете банки кредитори, подписахме договор за наем, събрахме стария екип и възстановихме дейността на предприятието.

- Какви бяха останалите трудности, които срещнахте?

- Без адекватно финансиране бизнесът не можеше да бъде успешен. Нямахме достатъчно оборотни средства, нямахме и парите за покупката на завода. Той не беше наш и не беразумно да влагаме средства за модернизация и оптимизация на производството в чужд актив.

- Защо избрахте Fibank за Ваш доверен партньор?

- През годините работихме с много чужди банки, но нито една не ни повярва и подкрепи. Имахме обаче най-ценното - хората!  И тъй като човек не избира приятелите си, така и не разбрах как станахме приятели с Първа инвестиционна банка. Казвам „приятели”, защото така чувствам екипа на банката, с който работим. Трябваха ни повече от две десетилетия, за да намерим истински партньор в лицето на Fibank, който ни се доверипрез 2017 г. и ни предостави адекватно финансиране. Резултатът не закъсня. За периода 2017-2020 г. реализираме годишен ръст на продажбите от минимум 40%. Въпреки тежкото положение, в което е страната, бизнеса и банките, ПИБ прояви разбиране и отново седи зад нас с кредитиране след началото на извънредното положение.

- Къде можем да открием Вашите продукти?

- Продукцията ни се реализира на територията на цялата страна, както в големите търговски вериги, така и в малки квартални и селски магазинчета и ресторанти. Голяма част от продуктите ни са произведени по БДС под търговска марка “Dura Terra”.  Благодарение на експорта, нашите продукти присъстват на пазарите в Австралия, Северна Америка, Азия и цяла Европа.

- Кои са най-силните предимства на бизнеса Ви?

- Нашата продукция се произвежда с ефективни и високотехнологични машини. С повече от сто служители произвеждаме традиционни български продукти като: бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, масло и извара. Преработваме краве, козе и овче мляко. Лидер сме в производството и опаковането на стерилизирано мляко. За нас колегите в бранша са партньори, конкуренти нямаме.

- В момента целият свят, в т.ч. и нашата страна – България, се намират в сложна ситуация в следствие на борбата срещу разпространението на коронавируса COVID-19. Какви са трудностите и предизвикателствата, които ще срещнете в тази ситуация и какви мерки планирате?

- След първоначалния стрес на хората от въведените извънредни мерки във връзка с борбата срещу разпространението на COVID-19, чувстваме постепенно възстановяване на нормалната работа, свързана с доставката на суровини, опаковъчни и помощни материали, както и естествено с реализацията на готовата продукция. Ние сме оптимисти. В рамките на месец април предстои въвеждането в експлоатация на нова производствена линия финансирана от нашата банка - Fibank.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини