От всичко по много

Най-големият "баварец" BMW X7 предлага 5 климатични зони, 6 цилиндъра, 7 места и лукс в изобилие

Увеличаването на размера на бъбреците е тревожен симптом за здравословен проблем при хората. BMW обаче поводи за подобни тревоги след представянето на автомобила с най-големите „бъбреци“. Първият „баварец“ X7 е не само с най-големите „бъбреци“, но и най-големият SUV модел в историята на BMW с дължина на каросерията 5,15 м и височина 1,80 м. За европейските стандарти това е истински великан, но не и за американците, чийто SUV-ове като Cadillac Escalade и Chevrolet Suburban са с половин метър по-дълги.

54-3-6kol

Новото BMW X7 разполага с междуосие 3,10 м и предлага серийно места за 7 пътници. По желание на купувача вторият ред може да се поръча с две индивидуални комфортни седалки и тогава на борда ще пътуват най-много 6 души. Двамата пасажери на третия ред разполагат с пълноценни места с подлакътници, поставки за чаши и USB интерфейс. Всички седалки в кабината разполагат с електрически настройки на позицията с натискане на бутон. Обемът на багажника варира от 326 л до 2120 л в зависимост от конфигурацията на седалките. Достъпът до товарния отсек става двойно отваряща се електрическа врата. Благодарение на серийното въздушно окачване товарният ръб може да бъде свален по-ниско при товарене и разтоварване.

54-5-6kol

Интериорното обзавеждане е на топниво. Серийното оборудване включва кожена тапицерия, четиризонов климатроник, троен панорамен стъклен покрив и ефектно вътрешно осветление. Опционално могат да се поръчат петзонов климатроник, изцяло панорамен стъклен покрив с LED светлинки тип „звездно небе“, ръчно изработени кристални орнаменти за уредите за управление, аудио Bowers&Wilkins Diamond и развлекателна система за задните места.

54-4-6kol

Предните седалки са оборудвани с поставки за чаши с функция за затопляне и охлаждане. Пътуващите на третия ред седалки няма да се чувстват пренебрегнати, тъй като от позицията си имат възможност да управляват затъмняването на стъкления покрив и петзоновия климатроник. Всички пасажери могат да си избират между 6 цвята на амбиентното осветление и 8 аромата на освежаване на въздуха в купето.

p90326018_highres_the-first-ever-bmw-x

Серийно автомобилът е оборудван с LED фарове, а опционално се предлагат лазерни дълги светлини. Те имат обхват до 600 метра и се разпознават по сините Х-образни елементи във фаровете. Големите задни LED светлини са разделенина две части от капака на багажника, като подчертават широчината и мощния силует на автомобила. Каросерията е покрита обилно с блестящ хром, който кореспондира с красивите джанти, чийто размер варира от 20 до 22 инча.

p90326036_highres_the-first-ever-bmw-x

Пазарен старт с 3-литрови мотори

При въвеждането на европейския пазар BMW X7 ще се предлага с редови 6-цилиндрови трилитрови двигатели – един бензинов и два дизелови. Бензиновата моторизация xDrive 40i има мощност 340 к.с. и въртящ момент 450 Nm, ускорява за 6,1 сек до 100 км/ч и развива 245 км/ч, като средният разход на гориво е диапазона 8,7 - 9,0 л. Извън Европа ще се продава и по-голям бензинов 4,4-литров V8 двигател xDrive 50i с мощност 462 к.с. и 620 Nm. Дизеловите модели са xDrive 30d и xDrive M50d – съответно с мощност 265 и 400 к.с. и въртящ момент 620 и 760 Nm.

54-1-6kol

Всички двигатели са свързани с 8-степенна автоматична трансмисия със специални настройки за по-плавна и ефикасна работа, особено на високи предавки при по-ниски обороти. С избора на режим на движение водачът може да променя поведението не само на скоростната кутия, но и на целия автомобил – кормилна система, окачване, отзивчивост на газта и др. Задвижването е на четирите колела с променливо разпределение на въртящия момент според условията и сцеплението. Моделът xDrive M50d, който е с четири турбокомпресора, разполага серийно с блокаж на задния диференциал.

p90326039_highres_the-first-ever-bmw-x

Въздушно окачване и 4 завиващи колела

Серийното въздушно окачване на BMW X7 с електронно управляеми амортисьори дава възможност да се променя височината на автомобила с 8 см. Окачването на всяко колело се командва индивидуално, така че да се балансират различни натоварвания. Със системите за контрол на ходовата част се постига по-висок комфорт на хубави пътища и по-добра проходимост извън тях. Чрез допълнителен офроуд пакет водачът избира режим на настройките за различен тип настилка – пясък, чакъл, скали и сняг. При бързо шофиране накланянето в завои се неутрализира от система за активна стабилизация на купето. Когато скоростта надвиши 138 км/ч в спортен режим, каросерията се снижава с 2 см по-ниско до асфалта за по-добра аеродинамика.

p90326038_highres_the-first-ever-bmw-x

Големият „баварец“ се справя умело със завоите и маневрите в ограничени пространства благодарение на интегралната кормилна система с активно завиващи задни колела. При работата си с многобройните системи на борда водачът е улеснен от „интелигентен личен асистент“, който разбира гласови команди и запаметява предпочитанията на шофьора. Серийно кокпитът е оборудван с 12,3-инчов цифров инструментален прибор на таблото. Също серийно друг дисплей със същия размер е инсталиран на конзолата за работа с инфо-развлекателните системи.

p90326013_highres_the-first-ever-bmw-x

Електрониката на BMW X7 позволява полуавтономно движение. Автомобилът сменя лентата автоматично при подаване на мигач, намалява скоростта в задръствания и спира при необходимост, след което потегля отново, поддържа избраната лента и завива в нея. Паркирането на този „великан“ също е улеснено с асистираща система, която позволява автономно движение до 50 м на заден ход, като сензорите следят за напречен трафик и препятствия.

p90326042_highres_the-first-ever-bmw-x

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили