Платформа ще рекламира продукцията на социалните предприятия

Министерството на труда и социалната политика създава платформа, чрез която социалните предприятия ще могат да рекламират продуктите си и да представят своята дейност. Нововъведението е разписано в приетия преди месец Закон за предприятията на социалната и солидарна икономика, който влиза в сила след 6 месеца. В него за първи път социалните предприятия се дефинират правно, обясни във Варна Теодора Тодорова, началник отдел "Социална икономика и социална отговорност" в МТСП.

Според нея законът определя и широк кръг хора, които могат да работят в такива фирми Сред тях са не само хора с увреждания, но и такива над 55 г., бивши наркомани и затворници. Кооперации, НПО и предприятия, които отговарят на изискванията за социално предприятие, ще ползват редица насърчителни мерки както на централно, така и на местно ниво.

Една от тях ще е отличителната сертификатна марка, която дава предимство при участие в различни проекти, посочи Тодорова. Във Варна тя участва в Национална конференция "Актуални правни предизвикателства в икономиката", организирана от Икономическия университет. На форума експерти обсъждаха и Закона за трудовата мобилност и трудовата миграция.

"Той регламентира европейските директиви, но не е оформен добре, правната му техника е лоша, неточно и невярно са преписани европейски правила. Като резултат изпълнителната власт има доста широки правомощия и при нужда от внос на работна ръка тя може да наруши правилата на закона", коментира Андрей Александров от Института за държавата и правото към БАН. Според него законът трябва да бъде пренаписан на по-ясен език.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България