„Пловдив – Европейска столица на културата 2019” с нова визуална идентичност

Новата визуална идентичност на проекта „Пловдив – Европейска столица на културата 2019” бе представена в понеделник в града под тепетата от създателите й от местното дизайнерско студио „Пункт”. Античният театър, Римският стадион, кирилицата и символите на Пловдив са основно вдъхновение на новия знак и на визуалната идентичност, която представя най-динамичния и важен етап в реализацията на мащабния проект.

Мотото „Заедно“ също е неизменна част и вдъхновение за създаването на новата идентичност на проекта, като символ и ключово послание за всеки от проектите.

12pl4008-4

„Беше предизвикателство за нас да създадем знак, който да обединява всичко, с което се гордеем в Пловдив и същевременно да е конкретен и изчистен“, споделиха дизайнерите на визията Красимир Ставрев и Георги Лазаров от студио “Пункт“. В основния графичен знак те са вложили емблематични символи на града, така че формата му да бъде припозната навсякъде в градското пространство. Седем графични линии нарастват, за да преминат през каменните сводове, къщите, реката, хълмовете, калдъръма на Стария град, хилядолетните исторически пластове до Античния театър, Римския стадион, Хисар капия и съвременната архитектура. Силуетът на логото обобщава характерните за града култури и религии, които Пловдив е подслонил през своята история. Специално място заема и символиката с буквата П, която се асоциира освен с името на града - Пловдив, и с един от основните проекти в програмата, посветен на кирилицата. Логото е и своеобразен портал, който преди всичко кани жителите и гостите на града да преминат на следващо ниво. Избраният шрифт е с модерна българска кирилица. Той следва заоблените форми на логото и е адаптиран към всички европейски азбуки. Създаден е от водещата българска компания за разработка на шрифтове „Фонтфабрика“ през 2017 г. С него ще се изписва „Пловдив – Европейска столица на културата“ във всички комуникационни материали на фондацията и нейните партньори.

Представянето на новата визия започва с дигитална кампания, изцяло обновен сайт и външна реклама от тази седмица. Кампанията включва поредица от видеа, снимки, илюстрации и символи, пресъздаващи трансформацията, динамиката, растежа и развитието на проекта. Трите рекламни видеа са дело на студио „Кламер“, което прегърна и мотото „Заедно“ за свое вдъхновение. Видеата са дело на режисьора Георги Манов и ползват музиката, рисуването и светлината като част от универсалните езици на изкуството за съживяване на новия графичен знак на „Пловдив 2019“. Изцяло обновеният сайт е работа също на пловдивско студио. Йоханнес Артинян и Иван Йонов от „Ай –креатив“ са създали платформа, в която могат да бъдат намерени историята на проекта, основна информация за инициативата, всички платформи и проекти от програмата, най-актуалните новини от работата на фондация „Пловдив 2019” и пълна информация за екипа и управляващите органи. В бъдеще сайтът ще бъде допълнен с подробния календар от събития на Европейската столица на културата, информация за основните локации и за възможностите за закупуване на билети.

6 прикачени

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони