По-мощна батерия и нови системи за IONIQ

Пробегът с едно зареждане е увеличен с 36%

Първият масов автомобил с три вида електрическо задвижване Hyundai IONIQ получава редица подобрения и от лятото ще разполага с по-мощна батерия и повече електронни системи за безопасност, комфорт и подпомагане на водача. Универсалният модел с пет места за пътници се предлага като хибрид, Plug-in хибрид и електромобил. Всеки от тях се отличава с характерни дизайнерски елементи като решетката и джантите, но и трите варианта имат общ стил.

Обновеният Hyundai IONIQ е оборудван с Blue Link свързаност, SmartSense пакет за активна безопасност и асистенция, както и последно поколение инфотейнмънт системи. Наред с това е променен външният и вътрешният дизайн, а увеличеният с 36% капацитет на батерията гарантира по-дълги пътувания без зареждане и спокойствие за водача.

Новата батерия на изцяло електрическия IONIQ вече разполага с ресурс от 38,3 киловатчаса (досега – 28 киловатчаса). Сериозното увеличение се отразява благоприятно на дистанцията, която се изминава с едно зареждане. По новия цикъл на измерване WLTP електромобилът е способен да преодолее разстояние от 294 км, а по досегашния цикъл NEDC това се равнява на 378 км. Моторът осигурява максимална мощност от 136 к.с. и 295 Нм въртящ момент. Той е оборудван стандартно с вградено бордово зарядно устройство с мощност 7,2 киловатчаса – стойност, надхвърляща сегашната от 6,6 киловатчаса. На бързозарядна станция батерията може да се напълни на 80% от капацитета си само за 54 минути.

Двете хибридни модификации IONIQ (пълен хибрид и Plug-in хибрид) са оборудвани с досегашния 1,6-литров бензинов четирицилиндров двигател с директно впръскване, който осигурява максимална мощност от 105 к.с. и 147 Нм въртящ момент. Електрическият мотор на IONIQ Hybrid генерира 43 к.с. с максимален въртящ момент от 170 Нм, захранван от литиево-йонна полимерна батерия с капацитет от 1,56 киловатчаса, разположена под задните седалки. Електрическият двигател на IONIQ Plug-in има ресурс от 60,5 к.с. с максимален въртящ момент от 170 Нм. При него литиево-йонната полимерна батерия е с ресурс от 8,9 киловатчаса. Двата модела - Hybrid и Plug-in разполагат с обща системна мощност от 141 к.с. и 265 Нм въртящ момент. Електромоторът позволява на IONIQ Hybrid да работи в чист електрически режим при скорости до 120 км/ч. При IONIQ Plug-in водачите могат да разчитат на електрически пробег от 52 км (по WLTP).

Двата хибридни варианта са оборудвани със система за подпомагане на еко шофирането, която спомага за подобряване на икономията на гориво. Тази функция работи при движение със скорост от 40 до 160 км/ч и анализира пътната информация от навигационната система, за да уведоми водача, когато предстои намаляване на скоростта (например промяна на посоки, кръстовища, изходи от магистрали). Целта е да се редуцира разходът на гориво и да сведе до минимум използването на спирачките.

Системата за подпомагане на еко шофирането е оборудвана с функция за управление на зареждането и изразходването на батерията при изкачване и спускане, за да се оптимизира консумацията и генерирането на електроенергия. В моментите, когато няма зареждане на батерията (при моменти на изкачване), системата повишава работата на 1,6-литровия бензинов двигател, за да зарежда и батерията. При достигане на максимално ниво на зареждане на батерията по време на шофиране при спускане, намесата на електромотора се увеличава, за да се сведе до минимум разходът на гориво и допълнителната енергия се възстановява едновременно чрез регенеративно спиране.

 

 

 

LED светлини и кожени седалки

За обновения IONIQ в допълнение към стандартните черни тапицерии клиентите имат възможност за избор на четири вида кожени седалки с различни цветове. Под новия широк 10.25-инчов екран контролният панел за климатичната инсталация е преработен и се отличава с по-елегантен дизайн. Сензорните бутони позволяват интуитивно управление на отоплението, вентилацията и климатизацията. Амбиентното осветление в син цвят на централната конзола и по дължината на таблото завършва модерния облик на салона.

Моделът получава нови предни и задни LED светлини за по-добра видимост. Преработени са и джантите, чийто размер варира от 15 до 17 инча. IONIQ запазва водещата си аеродинамика с коефициент на челно съпротивление от 0,24.

 

 

Два телефона се свързват паралелно

Система с вградена телематика позволява на водачите на електрическия модел IONIQ Electric да го включват и изключват от разстояние. За този вариант, както и за останалите две хибридни версии, е възможно дистанционно заключване или отключване и контрол на климатика чрез приложение за смартфон. Тази технология също така позволява на собствениците на Plug-In и Electric да проверяват дистанционно състоянието на батерията, така че да знаят кога трябва да презаредят автомобила. Зареждането може да се управлява дистанционно и да се планира чрез приложението.

Опционалната навигационна система показва голямо разнообразие от полезна информация на своя 10,25-инчов сензорен екран. Предлагат се и функции за разпознаване на гласови команди на шест езика. Водачите могат да свържат два телефона едновременно и да се ползват различни функции от различни телефони.

За удобно и безопасно шофиране IONIQ са оборудван с цялостен технологичен пакет Smart Sense. Тази съвременна система за подпомагане на водача постоянно следи средата около превозното средство, за да предпази шофьорите от потенциални опасности. Новият пакет за безопасност включва система за предупреждаване при риск от сблъсък, автономна аварийна спирачка с разпознаване на пешеходци,автомобили и велосипеди, система за разпознаване на умора у водача, система за движение в лентата и система за автоматично превключване между къси и дълги светлини.

С помощта на радарен сензор интелигентният круиз контрол поддържа предварително зададено разстояние от автомобила отпед, като при нужда може да спре автоматично и отново да потегли до зададените параметри. Предлага се също система за наблюдение на мъртвата зона.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили