Привличаме товари от Иран с общ коридор с Гърция

Българските участъци са на стойност около 1 млрд евро

Премиерът Бойко Борисов заминава утре на двудневно работно посещение в Гърция. В Кавала гръцкият му колега Алексис Ципрас ще посрещне с официална вечеря българската делегация. Българският министър-председателят ще бъде придружаван от вицепремиера и министър на външните работи Екатерина Захариева и от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

В четвъртък Московски ще подпише меморандум за изграждане на нов българо-гръцки мултимодален транспортен коридор. Очакванията са той да привлича товари от Иран към Балканите и Средиземно море и обратно. Това обяви Ивайло Московски при представянето на грандиозния проект. Коридорът ще свърже пристанищата на Егейско море Солун, Кавала и Александруполис с нашите черноморски портове Бургас и Варна и най-голямото ни дунавско пристанище Русе.

Към проекта вече има заявен интерес и от Румъния, обяви преди дни премиерът Борисов и допълни, че на изнесеното заседание на Министерския съвет във Варна на 5 октомври ще дойде целият кабинет на северната ни съседка.

На българска територия новият мултимодален коридор обхваща както участъците от жп линиите гръцка граница - Свиленград - Димитровград - Ст. Загора - Карнобат - Бургас, Карнобат - Синдел - Варна и Русе - Синдел – Варна. В него са включени и изграждането на два нови мултимодални терминала във Варна и Русе.

Предстои да бъде завършено проектирането на терминала във Варна, а за този в Русе вече има готов технически проект, уточни Московски.

Българската част от съвместния мултимодален коридор с Гърция е на стойност около 1 млрд. евро, посочи Московски. Най-големи ще са разходите за рехабилитацията на жп линията Русе - Варна, която е най-старата у нас, както и за довършването жп проекта Карнобат - Синдел, както и за изграждането на мултимодалните терминали.

Проектът е с висока добавена стойност и се очаква той да получи финансиране както по Плана "Юнкер", от ЕИБ, от други банки, а също и частно финансиране, посочи министър Московски.

Проектът създава алтернатива, а не отнема възможността на другите транспортни коридори и по никакъв начин няма да отклони вниманието от развитието на Коридор 8, подчерта Московски. Той увери, че очаква до 10 години коридорът да е готов

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България