Пробег от 390 км с пълна батерия

Водачът може да управлява електромобил само с един педал

384 км е разстоянието от София до Бургас по автомагистрала „Тракия“, според пътните карти. 390 км е пробегът на обновения модел Renault Zoe със заредена батерия, според производителя и новия цикъл на измерване WLTP. Което означава, че в идеалния случай пътуването от столицата до морето с една от най-продаваните електрически коли би могло да се случи без пауза. Или с някое кратко спиране за дозареждане на батериите и стомасите на пътниците.

Възможностите на електромобилите стават все по-големи и Renault Zoe е поредното доказателство за това. При излизането на първия модел през 2012 г. автономността беше 150 км, а сега достига почти 400 км. Не само по отношение на пробега, но и като комфорт и технологии нивото се вдига все по-високо. Най-важния момент обаче си остава разстоянието, което може да се измине без включване в контакта. Новата батерия с капацитет 52 киловатчаса осигурява с 20% по-дълга дистанция между спиранията за зареждане.

С възможност да поеме до 22 киловата от всяка всяка зарядна станция Renault ZOE е най-бързо зареждащият се електромобил от най-разпространените публични инсталации. На станции с прав ток новият модел вече може да зарежда до 50 киловата, което е подходящо за дълги пътувания. Зареждането се извършва с комбиниран щепсел за прав и променлив ток, разположен зад емблемата на решетката. Където има достъп до електрическа мрежа, колата може да пълни батериите си и да добавя нови километри към оставащия пробег.

На домашното си паркомясто чрез уолбокс батерията на Renault ZOE се зарежда напълно за 9 часа и 25 минути, тоест – за една нощ, като се използва по-евтината електроенергия. Точните часове за заряд могат да бъдат програмирани. На публични станции по паркинги и търговски центрове за 2 часа се акумулира енергия за изминаване на 125 км. Все повече магазини предлагат такива станции и безплатно зареждане, докато собственикът на автомобила пазарува. На обществени станции с мощност 22 киловата за един час се зарежда ток за 125 км. А с новото зарядно устройство за прав ток на станция с мощност 50 киловата за 30 минути се зарежда енергия за 150 км.

При покупка на френския електромобил потребителите могат да избират между два двигателя. Единият бе лансиран преди година и разполага с мощност 80 киловата (108 к.с.), а новият мотор има капацитет 100 киловата (135 к.с.) и развива максимална скорост 140 км/ч. По-големият агрегат разполага с въртящ момент 245 Нм и ускорява от 80 до 120 км/ч само за 7,1 секунди. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 10 секунди.

Новият модел предлага режим на шофиране, при който почти не се налага да се използва спирачния педал. В този режим скоростта намалява бързо, когато се отпусне педала на газта, тъй като ударно се акумулира кинетичната енергия. На практика водачът може да управлява само с един педал – този на газта, който служи и като спирачка. Другият режим наподобява шофирането на конвенционален автомобил. Превключването между двата режима се извършва с бутон, а избраният режим се визуализира на таблото и централната конзола.

 

 

Повече комфорт и големи дисплеи

Водачът и пътниците в Renault Zoe се радват на по-голям комфорт и различни удобства. Зареждането на мобилен телефон се извършва без кабел по индукционен път на специално гнездо в централната конзола. В задната част пътниците имат на разположение два USB порта, също толкова са инсталирани и за предните седалки. Оформлението на таблото и използваните материали са променени. Във вътрешното обзавеждане са прилагани рециклирани тъкани, например за тапицериите се използва прежда от скрап на предпазни колани и пластмасови отпадъци. Ръчната спирачка не е с лост, а се активира автоматично по електронен път.

Основният инструмент на таблото е 10-инчов дисплей, като показва многобройни функции, водачът може да избира конфигурации на изображението по свое предпочитание. На централната конзола е разположен мултимедийният монитор с размер 9,3 инча за изобразяване и управление на инфо-навигационните и развлекателни услуги. Добавени са специфични функции за електромобили като местоположението на зарядни станции.

 

 

Специални функции за движение на ток

За по-високо ниво на безопасност всички сензори и автоматизирани функции са свързани с цел подпомагане на водача. Пътните знаци и ограниченията на скоростта се разпознават и извеждат на дисплея пред шофьора за обостряне на вниманието му. Когато той превишава скоростта, следват предупреждения. Превключването между къси и дълги светлини става автоматично, без да се заслепяват останалите участници в движението. При наличие на обекти в мъртвата зона на видимост се дават предупреждения към водача за предотвратяване на евентуален инцидент.

За по-голямо удобство на шофьора е предназначена функцията за задържане на спирачния педал при спрял автомобил (например на светофар) и така не се налага кракът да упражнява натиск върху спирачката. Аварийната спирачна функция се активира при опасност от сблъсък и липса на реакция на водача. Когато неговите ръце са на волана, системата за поддържане на лентата на движение коригира всяка грешка в зависимост от положението на колата спрямо маркировката. При пресичане на осевата линия без мигач се подават визуални сигнали и вибриращи предупреждения на волана. Всекидневното шофиране в големите градове се подпомага от система за автоматично паркиране, която е свързана с паркинг сензори в предната, задната и страничната част на автомобила.

Приложението MY Renault предлага широк набор от функции и услуги, които са предназначени специално за електрически коли. На екрана на арматурното табло се извеждат данни за ефективността на зареждането на батерията при спиране и се насърчава водача към по-екологично шофиране. Картите в навигацията се обновяват автоматично.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили