Производството на електромобили може да доведе до закриването на 75 000 работни места в Германия

Производството на електромобили ще доведе до закриването на 75 000 работни места в сектора за производство на двигатели в Германия до 2030 година. Това сочи проучване на института "Фрауенхофер" по поръчка на синдиката И Ге Метал (IG Metall), цитирано от Франс прес.

От общо 210 000 работни места в производството на двигатели към автомобилните компании и техните доставчици, 100 000 ще изчезнат с увеличаването на електрическите автомобили, а около 25 000 ще бъдат създадени.

Проучването се основава на сценарий, при който до 2030 година по пътищата на Германия ще има 25 процента електромобили и 15 процента хибридни модели. Това развитие отговаря на европейските цели за намаляване на въглеродните емисии и създаване на инфраструктура за презареждане на електромобили.

В момента електрическите и хибридните коли са едва между 1 и 2 процента от германския автомобилен парк.

Автомобилният сектор в Германия има над 800 000 работни места при общо 44,3 милиона души в активна трудова възраст към 1 януари. Проучването обаче е съсредоточено само върху сферата на производство на двигатели.

"Някои доставчици няма да могат да адаптират икономическите си модели, особено в малките и средни предприятия", предупреди председателят на И Ге Метал Йорг Хофман.

"Отражението може да бъде много голямо в някои региони, където няма алтернативна заетост", допълни той.

За производството на един милион бензинови двигатели са необходими 3990 работници, докато за направата на електрическите системи, които не са толкова сложни, са достатъчни 1840 души.

Електрическият двигател се нуждае от 20 пъти по-малко части, отколкото традиционните двигатели, според оценка на Съюза на германското машиностроене (VDMA).

Германската автомобилна промишленост включва най-големите автомобилостроители в света като Фолксваген (Volkswagen), Даймлер (Daimler) и Бе Ем Ве (BMW), но тя често е критикувана за закъснението в прехода към електромобили - пазар, на който засега доминират американските конкуренти като Тесла (Tesla), както и китайските производители.

С промяната в потребителските навици и след кризата с манипулираните дизелови двигатели на Фолксваген през 2015 година, големите автомобилостроители обявиха инвестиции за десетки милиарди евро в електрически и безпилотни автомобили.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа