Първият суперавтомобил възкръсва за смешните 1,2 млн. евро

2 3 4 5 6 7 8 9 10Не им е лесно и на хората с (много) пари, когато искат да се изфукат с ексцентричен и скъп автомобил. Ако и вие сте от тях (или си представяте, че сте), сигурно сте се питали каква кола да си вземете - ново купе Bentley, лимузина Rolls-Royce, или кабрио Ferrari? Каквото и да изберете, все ще има някой друг като вас. Излезте на Околовръстното шосе на София в полите на Витоша или се разходете през лятото на Свети Влас и няма начин да не се разминете с (поне един) такъв модел. Уникален може да бъде само този, който притежава уникална кола..

Днес Jaguar дава шанс на деветима богаташи да бъдат наистина уникални, ако станат собственици на един класически спортен модел. Това е Jaguar XKSS - наричана суперкола, пусната през 1957 г. като шосеен вариант на великата "бегачка" D-Type с три поредни победи в тежкото състезание "24-те часа на Льо Ман". Тогава шефовете на Jaguar решават да капитализират плодовете от спортния успех, като произведат 25 екземпляра от D-Type за платежоспособни клиенти. Състезателната кола е леко променена и хомологирана за масовите пътища. За целта получава нови фарове, брони, втора врата и името XKSS. За беда 9 от 25-те сглобени автомобила изгарят при пожар във фабриката на Jaguar.

И сега, шест десетилетия по-късно, британската компания произвежда отново тези 9 коли, които ще зарадват избрани колекционери. Използвани са мостри, оригинални чертежи от архивите и модерни технологии. Каросерията е излята от магнезиева сплав както през 1957 г. и скрепена с 2000 нита. Изработват се нови калъпи (оригиналните не съществуват) и традиционни методи като ръчно шлифоване. Рамите са конструирани и заварени с бронз по същия начин като шасито на автентичния XKSS. Съгласно спецификациите от 1957 г. спирачките са дискови Dunlop с помпа Plessey и гуми Dunlop със занитени джанти от магнезиева сплав в две части. Двигателят с 6 цилиндъра в редица и обем 3,4 л с мощност 262 конски сили е излят от чугун и работи с три карбуратора Weber, като обещава да вдигне 230 км/ч. Единствените промени са там, където е нужно подобряване на безопасността с оглед съвременните изисквания - например запалителната система. Кокпитът на открития двуместен модел е като оригиналния - дървен волан, измервателни уреди Smiths, седалки със зърнеста кожа, месингови превключватели. Всичко е изработено на ръка в продължение на 10 000 часа на автомобил. Цената на една кола е над 1,2 млн. евро, но изглежда смешна на фона на факта, че оригиналните екземпляри XKSS от 1957 г. (сред тях е и този на Стив Маккуин) се търгуват между колекционери за космически цифри от порядъка на 20 милиона евро.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили