12 март, неделя, беше един хубав ден за италианското автомобилостроене. На тази дата преди 70 години пали двигателят на първата кола, на която Енцо Ферари дава своето име – Ferrari 125 S. С няколко пробни обиколки по улиците на Маранело започва чудната история на най-харизматичната марка в света. Седем десетилетия по-късно на 12 март по случай юбилея в Австралия стартираха серия събития, които ще обхванат 60 държави по целия свят и ще ескалират в грандиозно тържество в Маранело през втория уикенд на септември.
На паметния 12 март 1947 г. първият от общо двата сглобени екземпляра Ferrari 125 S е в „насипен вид“ и представлява тръбно шаси с монтиран двигател V12 с обем 1,5 л и мощност 118 к.с. Моторът е шедьовър на инженера Джоакино Коломбо, спечелил доверието на Енцо Ферари от работата си в Alfa Romeo, и се използва в продължение на 15 години в няколко варианта за различни спортни коли. Два месеца по-късно шасито вече е „облечено“ в красив червен ламаринен костюм и участва в първото си състезание на пистата в Пиаченца с пилот Франко Кортезе. Представянето е оценено от Енцо Ферари като „многообещаващ провал“, тъй като автомобилът му е начело до момента, в който получава повреда в бензиновата помпа. Само 10 дни след това обаче Кортезе печели Гран при на Рим (40 обиколки, 137 км) със средна скорост 88,5 км/ч и това е първата от шест победи през годината, едната с пилот Тацио Нуволари.
Така се ражда легендата Ferrari – символ на бързина, мощ, техника и лукс. В следващи броеве на „Труд“ ще прочетете още интересни истории от 70-годишното съществуване на тази култова марка.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш